دکتر محمد فرامرزی، امنیت را اولین رکن در احساس آرامش روانی جامعه برشمرد و گفت: ورزش جزء لاینفک روش های پیشگیری از اختلالات روانی است.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۴۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته بهداشت روان، گفت: اولین نیاز هر انسان برای آرامش روان،‌ امنیت است.

دکتر محمد فرامرزی افزود: امروز به همت قوای نظامی و انتظامی، امنیت پایدار در کشور برقرار است و شهروندان در آرامش کامل به سر می برند، که جای شکر دارد.

وی، روان وذهن را یکی از ابعاد ناشناخته وجود بشری دانست و ارتباط فعالیت های تربیت بدنی و ورزش با آرامش روان را تشریح کرد.

دکتر فرامرزی، خاطرنشان کرد: شرایط بدنی نامناسب می تواند منشأ بروز اختلالات روانی گردد و بالعکس؛ زیرا جسم و روح از همدیگر تأثیر می گیرند.

استاد دانشگاه شهرکرد، روش های کاهش استرس را بیان کرد و گفت: به ندرت برنامه های کاهش استرس را می یابید، که حرکت های ورزشی در آن نباشد؛ زیرا ورزش به دلیل بیوشیمیایی جزء لاینفک روش های کاهش استرس به شمار می رود.

وی،‌ نقش ورزش در کاهش اضطراب را بسیار مؤثر دانست و در توصیف اضطراب گفت: انسان در موقعی که اضطراب دارد، احساس می کند شرایط قرار گرفتن در وضعیت خاص و تنظیم قابلیت های خود را با آن نوع فعالیت ندارد.

فرامرزی تصریح کرد: فعالیت های ورزشی حتی در پیشگیری از بازگشت بیماری اختلالات روانی تأثیر دارد.

استاد دانشگاه شهرکرد، در ادامه به نقش تربیت بدنی در اجتماعی شدن افراد اشاره کرد و گفت: ورزش به بهبود زمان واکنش و افزایش قدرت تصمیم گیری فرد نیز کمک شایانی می کند.

وی، در ادامه به بررسی نکات مهم در زمینه نیازسنجی و ارزیابی افراد برای سطوح مختلف ورزشی از نظر نیاز و توانایی انجام فعالیت پرداخت.

ارسال نظرات