معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:
قمه زنی و خرافه گرایی‌ها از سوی مراجع تقلید حرام اعلام شده و ضربه‌های سنگینی به تشیع وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۳۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود هیئت‌های مذهبی فعال در پایتخت شور و شعور حسینی گفت در همه هیئت‌های مذهبی وجود واعظ و روحانی، مداحان اهل بیت(ع) و هیئت امنای هیئت‌های مذهبی ضرورت دارد و مداحان اهل بیت(ع) در صورت گرفتن کارت موقت یا دائم از سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند در این هیئت‌ها فعالیت کنند.:

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: قمه زنی و خرافه گرایی‌هایی که بعضا در برخی هیئت‌های مذهبی مشاهده می‌شود به شدت از سوی مراجع تقلید حرام اعلام شده و ضربه‌های سنگینی به تشیع وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام با خرافه‌‍ پراکنی جلوه دادن عقاید و افکار خرافه در بین اهل تشیع در صدد بیزاری مردم جوامع مختلف از مسلمانان شیعه بوده و با اینگونه کارها مانع از گسترش مذهب شیعه می‌شوند.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضور علما و روحانیون در کنار مداحان اهل بیت(ع) ضروری است، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای بسیاری برای ترویج عقاید و افکار خرافه در بین مردم مسلمان و ایجاد رخنه و اختلاف میان مردم شیعه و سنی تلاش می‌کنند و روز به روز تعداد این شبکه‌ها افزایش می‌یابد.

مصائبی با اشاره به تصاویر منتشر شده از عزاداری مردم مسلمان بیان کرد: در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای سایت‌های مجازی بسیاری با انتشار اخبار و اطلاعات ناصحیح عقاید و عزاداری مردم مسلمان را خرافه‌پرست و پایبند به اصول پوچ و بیهوده نشان می‌دهند که با جستجو در سایت‌ها می‌بینیم که تصاویر قمه زنی به سرعت پیدا می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه عاشورا بهترین فرصت برای ترویج اسلام است، گفت: محوری‌ترین پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده برای تبلیغ این فرهنگ استفاده کنیم.

مصائبی با اشاره به برخی رفتارهای تند در هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: با هیئت‌های مذهبی که به هیئت‌های تندروی استان تبدیل شده بودند صحبت کردیم و هیئت امنای این هیئت‌های مذهبی گفتند که با سخنرانی روحانیان در جلسات هیئت‌های مذهبی در صدد مبارزه با برخی تندروی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تحریف وقایع شیعه مانع از گسترش مذهب تشیع شده است، عنوان کرد: بسیاری از مسیحیان می‌گویند که اگر عاشورا برای ما بود ما جهان را مسیحی می‌کردیم و ما نیز باید با روشنگری وقایع عاشورا و ماه محرم دین اسلام و مذهب شیعه را به جهانیان نشان دهیم که عزادارای‌های گسترده نیز نمونه بارزی از جلوه اعتقادات مردم است.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید مداحان اهل بیت و اعضای هیئت‌های مذهبی وقایع عاشورا را به شکل کامل مطالعه کنند، تصریح کرد: مداحان اهل بیت(ع) و اعضای هیئت‌های مذهبی باید با اطاعت کامل از حقایق مذهب شیعه و وقایع عاشورا مانع از تحریف شده و عزاداری حقیقی را به جوامع مختلف نشان دهند.

مصائبی با اشاره به لزوم ایجاد ستاد مبارزه با خرافه پراکنی و دروغ ابراز کرد: ستادهای مختلفی در استان زنجان و سراسر نقاط کشور وجود دارد که جای ستاد مبارزه با خرافه‌کنی و دروغ در این میان خالی است.

مصائبی بیان کرد: کلید تمام بدی‌های عالم دروغ است و مبارزه با دروغ سبب گسترش فرهنگ صحیح در جامعه می‌شود و مانع از خرافه پراکنی و به زیر سؤال بردن دین اسلام می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود مبلغان دینی در سراسر نقاط استان زنجان خاطر نشان کرد: مبلغان دینی با حضور در مساجد و مراسم ختم می‌توانند در راستای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وقایع عاشورا را روشنگری می‌کنند.

مصائبی با اشاره به وجود ۹۷۰ مسجد در استان زنجان تصریح کرد: مساجد موجود در استان زنجان با کمک مردمی ساخته می‌شود که مردم محله‌های مختلف با جمع‌آوری نذورات اقدام به احداث مساجد می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود یک واعظ در مساجد ضرورت دارد، ابراز کرد: روحانیان در مساجد با ابلاغ دستورات دین اسلام و یادآوری مسائل روز جامعه سبب آگاه سازی جامعه اسلامی و شناخته شدن اسلام ناب محمدی می‌شوند.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مبلغان دینی باید از فرصت به دست آمده در ماه محرم استفاده کنند، ابراز کرد: فرصت‌های ایجاد شده در ماه محرم بهترین موقع برای ترویج مذهب شیعه و روشنگری وقایع عاشورا بوده که واعظان با سخنان خود مردم را حتی در نقاط دور افتاده اگاه سازی می‌کنند.

ارسال نظرات