سمن ها به عنوان یک ظرفیت مهم در زمینه توسعه مشارکت جوانان در عرصه های مهم محسوب مي شوند و باید تعداد سمن ها در حوزه فرهنگی و خیریه افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۱۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در دومین جلسه کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه سمن ها به عنوان یک ظرفیت مهم در زمینه توسعه مشارکت جوانان در عرصه های مهم محسوب مي شوند، گفت: ظرفیت بالای جوانان در قالب سازمانهای مردم نهاد،از سرمایه های غنی به شمار مي آيد، تعداد سمن ها به خصوص در حوزه فرهنگی و خیریه با توجه به كاركرد مثبتي كه دارد، باید افزایش یابد.

حمیدرضا شهبازی افزود: مسائل و مشکلات حوزه جوانان با حرف و شعار حل نمی شود و باید به صورت جدی با مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط وارد عمل شد.

وی اظهار داشت: باید از موازی کاری در حوزه جوانان جلوگیری کرد تا علاوه بر حفظ ارزش کارها، از هدر رفتن بودجه فرهنگی کشور به خصوص در حوزه جوانان جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان آمارزدگی در جلسات را یک آفت اساسی عنوان کرد و گفت: باید برای هم افزایی و گرفتن نتیجه بهتر در موضوع جوانان از مشارکت خود آنان بیشتر استفاده شود.

شهبازي گفت: برنامه ریزی، سیاستگزاری، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی به منظور اجرای سیاستها و برنامه های ساماندهی امور جوانان از وظائف اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان می باشد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه با بیان اینکه تعداد 56 سمن فعال در سطح استان وجود دارد، گفت: تعداد 47 سمن از این تعداد طی دولت تدبیر و امید تشکیل شده و عملا تعداد سمن ها در این دولت، 622 درصد رشد داشته است .

وی افزود : طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان در سال 94، اداره کل ورزش و جوانان استان، رتبه برتر فرهنگی و رتبه سوم امور جوانان را در سطح استانهای کشور کسب نموده است.

ارسال نظرات