رئیس پلیس فتا انتظامی کردستان گفت: اطلاعات اهداکنندگان خون به خوبی حراست می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۹۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع)، و در راستای ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت ناجا، فرماندهان، مسؤولان و جمعی از کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی کردستان با حضور در پایگاه انتقال خون سنندج، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی استان کردستان در حاشیه این برنامه نوع‌دوستانه اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، جامعه را به طور بنیادین دستخوش تحول قرار داده و در پرتو آن شیوه و سبک زندگی و روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تغییر کرده است.

فرامرز شاکری گفت: بدیهی است استفاده از این فناوری در ادارات و نهادها به ویژه در انتقال خون که نیازمند دسترسی به سوابق و ذخیره اطلاعات طولانی‌مدت است، اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در عصر اطلاعات شاهد شکل‌گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت‌های گوناگون از قبیل اطلاع‌رسانی، داده‌ورزی، ارائه خدمات، مدیریت، کنترل و ارتباطات از طریق ساز و کارهای الکترونیکی و مجازی انجام می‌پذیرد.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی استان کردستان اظهار کرد: در نهادی چون انتقال خون تمامی این مسائل به وسیله فناوری اطلاعات انجام می‌شود و خوشبختانه این سازمان در حراست و صیانت از اطلاعات اهداکنندگان موفق عمل کرده است.

شاکری افزود: علی‌رغم اینکه تحولات و نوآوری‌های عظیم در عرصه اطلاعات ایجاد شده است، متأسفانه مجرمین و تبهکاران از این فضا بی‌بهره نیستند و موجبات سوءاستفاده آنان از این فضا فراهم است.

وی مجرمان فضای سایبر را بعضا خطرناک‌تر از مجرمان دنیای واقعی عنوان کرد و اذعان داشت: مجرمان فضای سایبر مسلح به تکنولوژی هستند و ممکن است با این سلاح سرمایه‌های ملی و شخصی جامعه را تهدید کنند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از عملکرد انتقال خون کردستان به دلیل برگزاری دوره آموزشی نحوه مقابله با آسیب‌های فضای سایبر در خصوص برگزاری دوره‌های تکمیلی پیشنهاداتی را ارائه کرد.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی کردستان آمادگی مجموعه پلیس فتا به منظور ارائه مشاوره در ایمن سازی شبکه‌های اینترنت ادارات استان و آموزش راهکارهای مقابله با تهدیدات از این دسته را اعلام کرد و افزود: پلیس فتا از تکنولوژی در راستای ضلالت دشمنان و مجرمان و مبارزه و سپردن آنان به چنگال عدالت به منظور تأمین امنیت آحاد جامعه استفاده خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد همدلی، تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت همه آحاد مردم در تأمین امنیت فتا امری مهم و غیرقابل انکار است.

ارسال نظرات