فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله عقلانی و انسانی است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار داشت: مسئله امربه معروف تنها مربوط به مسائل دینی و شرعی نیست بلکه مسئله ای عقلایی و انسانی است.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۹۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گردهمایی مصون سازی فرهنگی کارکنان سپاه ناحیه تربت حیدریه با موضوع ضرورت و اهمیت اصل مترقی و حیات بخش امر به معروف و نهی از منکر در نمازخانه شهید حاج عبدالحسین برونسی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی، آیات قرآنی و روایات متعدد مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. 
 
وی افزود: مسئله امربه معروف تنها مربوط به مسائل دینی و شرعی نیست بلکه مسئله ای عقلایی و انسانی است؛ انسان ها به معروف توجه می کنند و از منکر روی گردان هستند بنابراین هر کسی که برخوردار از عقل سلیم است در راستای تحقق معروف و نهی از منکر گام برمی دارد.
 
گرایلی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: امام علی (ع) در روایتی می فرمایند تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه عنوان کرد: امام حسین(ع) نیز در سخنرانی های مختلفی هدف از قیام عاشورا را امربه معروف و نهی از منکر برای آیندگان معرفی کرده اند و در نامه ای به مردم بصره می نویسند مگر نمی بینید که سنت پیغمبر(ص) از بین رفته و بدعت ها در جامعه آشکار شده است پس من این قیام را شروع کردم و از شما هم انتظار دارم من را حمایت کنید.
 
گرایلی با اشاره به کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه بیان داشت: اگر در جامعه ارزش ها کمرنگ شوند و مورد بی توجهی قرار بگیرند در دراز مدت هنجارشکنی ایجاد می شود و قبح امور قبیح از بین می رود و به تدریج تمام قداست ها و ارزش ها در جامعه نابود می شود و چه بسا پیغمبر(ص) نیز پیش بینی کرده بودند ارزش هایی که از لحاظ عقلی به عنوان معروف معرفی شده اند به خاطر بی توجهی انسان ها جای خود را به منکر بدهند و منکر در جامعه معروف شود و در این صورت است که شیرازه دین از هم می پاشد. 
 
وی اظهار داشت: باید امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود و برای اینکه مردم ما اهل معروف و نهی از منکر شوند باید از نهاد خانواده شروع شود ولی متاسفانه مشاهده می شود که در خانواده معروف جایگاهی ندارد حال اگر ما بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید ابتدا از خانواده شروع کنیم زیرا اگر خانواده ها آسیب ببینند در دراز مدت جامعه هویت خود را از دست می دهد و نابود می شود.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با اشاره به این که مکتب اسلام برای خانواده ها قداست و ارزش خاصی قائل شده است، یادآور شد: بایدها و نبایدها باید از محیط خانواده شروع شوند و اعضای خانواده با معروف آشنا و آن را در حوزه خانواده ها عملیاتی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار