خطیب نماز جمعه آمل با بیان اینکه بعد از عاشورا هر حرکت و کاری از سوی حضرت زینب(س) با اجازه ولی خدا پس از امام حسین(ع)، یعنی حضرت سجاد(ع) بوده ولایتمداری را در واقعه عاشورا مطرح می‌کند، بیان کرد: هر یک از ما از این واقعه درس عبرتی گرفته و فقط به عزاداری اکتفا نکنیم.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۴۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با بیان اینکه واقعه عاشورا پیام‌های بسیاری داشته که در آن فقط به جنگیدن، رشادت‌ها و نبرد دشمن و یاران امام حسین(ع) برنمی‌گردد تا ما برای این واقعه به عزاداری بپردازیم، اظهار داشت: این واقعه عمل به دین و قرآن از بازماندگان سیدالشهدا را می‌بینیم که تمامیت دین، قرآن در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کس از بنده‌های خدا عمل به دین را در راه زندگی خود ببیند عاقبت به خیر می‌شود، افزود: امروز جامعه به اخلاق، رفتار و منش اسلامی نیاز دارد و کاربردی، بودن و بهره‌گیری از اخلاق، رفتار و منش اسلامی در جامعه حائز اهمیت است.

مرتضوی با تاکید براینکه اخلاق و خدمتی که امام حسین(ع) در عاشورا پیاده کرد و اخلاق‌مداری این امام شیعیان در آن روز مثال‌زدنی نیست، گفت: در آن روز پیام اخلاقی بوده که نمونه‌های بارز آن می‌توان به اطاعت‌پذیری جوان برومند کربلا حضرت علی‌اکبر(ع)و توجه بر احسان‌ و نیکوکاری به والدین اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه آمل با بیان اینکه بعد از عاشورا هر حرکت و کاری از سوی حضرت زینب(س) با اجازه ولی خدا پس از امام حسین(ع)، یعنی حضرت سجاد(ع) بوده که به نوعی , ولایتمداری را در واقعه عاشورا مطرح می‌کند، بیان کرد: هر یک از ما از این واقعه مهم باید درس عبرتی گرفته و فقط به عزاداری، غذادهی و سینه‌زنی اکتفا نکنیم.

وی با اعلام اینکه وحدت و هم‌دلی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این شهرستان معرز بوده تا برنامه‌هایی چون تجمع بزرگ عزاداران حسینی در روز هفتم محرم شاهد باشیم، گفت: مدیران با قبول مسئولیت بر مسندنشینی میز ریاست باید به انجام امور و خدمت‌رسانی به مردم تلاش داشته باشد.

مرتضوی ادامه داد: نکته به نکته عاشورا پیام داشته و صلابت، کلام و نگاه حضرت زینب(س) حقیقت دین اسلام و قرآن بوده است تا دین را رقم بزند چرا که این بانوی اسلام مسئولیت قبول کرده بود با وجود آنکه سیلی خورده بود و سختی‌های بسیاری در اسارت کشیده بود.

امام جمعه آمل با انتقاد به کم‌رنگ بودن حضور برخی مدیران در اقامه نماز جمعه یادآور شد: حضور هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه موجبی بر تقویت نظام و ارزش‌های دین می‌شود و نیامدن‌شان خیانت به نظام است.

وی با اشاره به بانوان بی‌حجاب در ادارات و دستگاه‌های دولتی بیان کرد: مدیران سعی کنند این خانم‌ها را به داخل ادارات راه ندهند و کارمندان خانم نیز به منظور الگودهی به ارباب رجوع‌های زن به حفظ حجاب خود بپردازند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران بر این معتقدند که پس از رسیدن به پست و مقامی باید به بداخلاقی بپردازند و زهر جامعه این است که پس از رسیدن به مقام بدخلاق شوند در حالی که این مدیران باید تجدیدنظر کنند زیرا بی اخلاقی شـآن و ارزش آن مدیر را بین مردم یک نظام پایین می‌آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها