رييس بهزيستي اردكان مطرح کرد:

عدم دسترسی به شغل مناسب از مهمترین مشکلات نابینایان اردکانی

پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ مصادف با 24 مهر، روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ؛ هدف از نامگذاری اﯾﻦ روز را ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت روشندلان و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ‌ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۶۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

ريیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان به مناسبت روز عصای سفید؛در گفتگو با خبرنگار بسیج  با بیان این که نابینایان از جمله افراد جامعه هستند که با توجه به شرایطی که دارند کمتر از امکانات شهری استفاده می‌کنند، افزود: اگر چه در یک ساله و نیم گذشته مدیران شهرستان اعم از فرمانداری‌، اعضاء شوراها و شهرداران در اردکان تلاش کردند تا در این بخش محدویت‌ها را کاهش دهند اما بازهم مشکلات در این زمینه کم نیست.

دکتر امیر ولی عضدزاده اظهار كرد: افراد عادی در شهر مشکلی برای استفاده از امکانات عمومی ندارند، اما نابینایان در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی ادامه داد: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ و بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده‎‌‌روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن‌ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮسو نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

عضدزاده یکی از نیازهای اصلی معلولان بویژه نابینایان را ایمنی تردد دانست وگفت: هم‌اکنون تعداد طرح‌‌های شهری که در شهرستان انجام می‌شود قابل توجه است و جای تقدیر دارد و امیدواریم در تمامی این طرح‌ها، کمیته مناسب‌سازی نظارت داشته باشد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان، خاطر نشان کرد : نیازهای نابینایان و کم بینایان تنها به مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها ختم نمی‌شود ، اشتغال و نبودن کار مناسب از مهمترین مشکل نابینایان اردکانی است.

عضد زاده با بیان اینکه 207 نفر کم بینا و نابینا در این شهرستان تحت پوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد 56 نفر مستمری بگیر و 151 نفر خدمات موردی دریافت می‌کنند.

اين مقام مسئول در پايان اضافه کرد: خدمات بهزیستی به نابینایان شامل دریافت وسایل کمک توانبخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا،عینک، ساعت گویا و خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار