مدیر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی سودجویان اقدام به فروش بستر رودخانه‌های فصلی و دائم می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۳۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

سیدعبدالمنان دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت و صیانت از حریم رودخانه‌های استان اظهار کرد: متاسفانه در مقطع کنونی و با افزایش مهاجرت به سمت شهرها خواسته یا ناخواسته حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و دائم مورد تعرض قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: این معضل در شهرهای بزرگ استان به خصوص در شهر یاسوج بیش از سایر نقاط استان به چشم می‌خورد.

دانشی از برداشت بی‌رویه شن و ماسه رودخانه ها، ساخت و سازهای بدون مجوز در بستر و حریم رودخانه‌‌ها و احداث ساخت و سازهای تقاطعی بدون رعایت اصول فنی به عنوان مهم‌ترین مشکلات در این زمینه یاد کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که رودخانه‌های استان حالت طبیعی خود را حفظ کنند و از تجاوز به حریم رودخانه به جد جلوگیری شود.

وی با هشدار در مورد خرید و فروش اراضی واقع شده در بستر و حریم رودخانه‌های دائم و فصلی استان، اظهار کرد: در موارد  متعددی مشاهده شده که برخی افراد سودجو در نقاط مختلف استان به خصوص در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج اقدام به خرید و فروش بستر و حریم رودخانه‌ها کرده اند که این موضوع مشکلات حقوقی را برای خریداران بوجود آورده است.‌

وی از کسانی که قصد خرید زمین در مکان های نزدیک به حریم رودخانه‌ها را دارند خواست قبل از اقدام به این کار از آب منطقه ای و ادارات تابعه این شرکت در شهرستان  استعلام بگیرند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد کلاهبردار از عدم آگاهی مردم در این زمینه سوء استفاده کرده و اقدام به فروش  اراضی بستر رودخانه‌ها می‌کنند.

ارسال نظرات