خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

خیمه‌های معرفت در بقاع مجری برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی برپا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: خیمه‌های معرفت در بقاع مجری برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان برپا می شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۹۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: در همین راستا، نسبت به برگزاری جلساتی با خیرین و متولیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با موضوع برای تبیین دستورالعمل و اجرای نیات در امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام شده است.

وی ادامه داد: نسبت به برنامه‌ریزی در خصوص برپایی خیمه‌های معرفت، برنامه‌های دهه اول محرم، شهادت امام سجاد (ع) و دهه آخر صفر که از برنامه‌های مهم و لازم‌الاجرا بوده و باید در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار شود، تمهیدات لازم به عمل آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مصاحبه مطبوعاتی و نشست‌های خبری در آستانه ماه محرم پیرامون برنامه‌ها و اهم اقدامات اداره کل و واحدهای تابعه نیز انجام شده است.

واحدی بیان کرد: هماهنگی لازم با صداوسیما جهت پخش تیزر سوگواره بصیرت عاشورایی از شبکه‌های استانی، تهیه گزارش و نیز پخش مستقیم برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه از شبکه استانی هم انجام شده است.

وی گفت: تولید برنامه‌های مستند تلویزیونی در خصوص برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص، موقوفات با نیات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، نشست مدیران اوقاف، متولیان موقوفات و مبلغین در خصوص آسیب‌شناسی برخی مراسم عزاداری، اجرای امینانه نیات واقفان و... در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: فضاسازی و انجام تبلیغات محیطی مناسب با نصب بنر، پوستر، جملاتی از بیانات امام (ره) و مقام معظم رهبری با موضوع قیام عاشورا در سطح استان انجام شده است.

واحدی بیان کرد: ارسال پیامک به جامعه هدف در خصوص اعلام تقویم زمانی مراسم عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و همچنین پیامک‌های مناسبتی و مذهبی متناسب با سوگواره بصیرت عاشورایی بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری این سوگواره است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها