استاد حاج محمدرضا پورزرگری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

نقش بی بدیل حضرت زینب (س) در دفاع از حریم امامت

قاری بین المللی قرآن گفت: ایشان نقش مهمی در حفظ و صیانت از جایگاه امامت آقا زین العابدین (ع) داشتند حضرت زینب (س) توانستند با عنایت پروردگار، امامت را در خاندان اباعبدالله (ع) حفظ کنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۵۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
استاد حاج محمدرضا پورزرگری قاری بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش و رسالت حضرت زینب (س) در بیان و زنده نگه داشتن واقعه کربلا گفت: حضرت زینب (س) به دلیل انتساب به خاندان نبوت و حضورشان در واقعه کربلا با صبوری همراه برادر بزرگوارشان امام حسین (ع) بودند.

وی افزود: ایشان نقش مهمی در حفظ و صیانت از جایگاه امامت آقا زین العابدین (ع) داشتند حضرت زینب (س) توانستند با عنایت پروردگار، امامت را در خاندان اباعبدالله (ع) حفظ کنند و حضرت زین العابدین (ع) را که در آن ایام در بستر بیماری بودند از هر گونه تعرضی مصون بدارند. ایشان مجموعه خیام و حرم را پس از همه اتفاقات در عصر عاشورا جمع کردند و خانواده ها و بچه ها را سامان دهی کرده و از حریم آنها دفاع نمودند.

قاری بین المللی قرآن تصریح کرد: هر جا که می خواست جسارتی از سوی دشمن صورت بگیرد حضرت زینب (س) با نهیبی که می زدند در واقع از حریم و کیان اهل بیت وبازماندگان شهدای کربلا دفاع می کردند.

وی ادامه داد: بعد هم در مجلس یزید ایشان با سخنرانی غرّائی که انجام دادند نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند و همه گفتند گویا علی ابن ابی طالب (ع) زنده شده و سخنرانی می کند.

پورزرگری اظهار داشت: حضرت زینب (س) با برگزاری مجالس عزاداری واقعه عاشورا را زنده نگه داشتند و از پرچمدارانی بودند که نشان دادند نقش یک زن مسلمان و عفیفه چگونه می تواند در اسلام تا این حد موثر باشد. ایشان هم در ایجاد آرامش در بین خانواده های مصیبت دیده و هم برای اینکه این واقعه و حادثه مهم تاریخی زنده بماند و قیام اباعبدالله (ع) همواره در بین مردم مانند آتشی دلها را شعله ور کند نقش داشتند و یاد اصحاب و یاران ایشان را زنده نگه داشتند.

ارسال نظرات