امام جمعه قروه گفت: مردم مناطق محروم و روستاهای دوردست ولی‌نعمتان ما هستند که باید در زمینه خدمت به آنان گام برداشت.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۳۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مسؤولین باید به روستاهای دوردست و مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند، اظهار داشت: خدمت به مردم مناطق محروم از وظایفی است که بر عهده مسؤولین قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین ما باید با سرکشی از مناطق محروم در بطن مشکلات مردم این مناطق قرار گیرند، افزود: مردم مناطق محروم و روستاهای دوردست ولی‌نعمتان ما هستند که باید در زمینه خدمت به آنان گام برداشت.

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دستگاه‌های اجراکننده مراسم تاسوعای حسینی در شهرستان قروه، به برگزاری مناسب مراسم مذهبی در دهه نخست ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان قروه با حضور پرشور خود در این مراسم عشق و ارادت خود به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) را به خوبی نشان دادند.

باباییان همچنین با اشاره به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب گفت: آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی پس از 80 سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل 23 مهر ماه 1361 در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: با اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، شهید اشرفی نیز حرکت‌های وسیعی را در کرمانشاه پایه‌گذاری کرد.

خطیب نماز جمعه قروه همچنین با اشاره به فرارسیدن روز عصای سفید، بیان داشت: باید اماکن عمومی برای تردد معلولین و نیز افراد نابینا مناسب‌سازی شود به گونه‌ای که این افراد نیز بتوانند به خوبی نسبت به انجام امورات شخصی خود اقدام نمایند.

باباییان به شهادت امام زین‌العابدین (ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام زین‌العابدین (ع) در صحیفه سجادیه بر اطاعت از خداوند و اطاعت از پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) تأکید فراوانی داشته‌اند.

وی در پایان ادامه داد: پیروی از هوای نفس و لذت بردن از ارتکاب گناهان عاقبتی جز نابودی برای انسان نخواهد داشت و انسان باید پیرو راه حق و حقیقت و پیرو امر خداوند متعال باشد

ارسال نظرات