دبیر اجرایی پیش‌کنگره‌های امام شافعی(رض) از برگزاری هشتمین پیش‌کنگره به میربانی شهرستان سروآباد و در چهارم آبان ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۲۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته پنج پیش کنگره امام شافعی در شهرستان‌های سنندج، دیواندره، بانه، سقز و مریوان برگزار شد و تابستان امسال نیز دو پیش کنگره دیگر در شهرستان‌های کامیاران و دهگلان انجام شد.

وی افزود: چهارم آبان ماه جاری نیز شهرستان سروآباد به عنوان آخرین شهرستان میزبان این پیش‌کنگره خواهد بود و روحانیون و علمای برجسته اهل سنت کشور و کشورهای منطقه در این رویداد بزرگ فرهنگی و دینی حضور خواهند داشت.

عسگری بیان کرد: امام جمعه و مجمع روحانیون مسؤول برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی هستند و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی نقش همیار وهمکار را ایفا می‌کنند.

دبیر اجرایی پیش کنگره‌های امام شافعی(رض) اعلام کرد: برای غنابخشی به کنگره اصلی یک پیش کنگره نیز در استان بوشهر برگزار شده بود و قرار است پیش کنگره‌هایی در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق نیز برگزار شود.

وی افزود: در آیین برگزاری پیش کنگره‌ها روحانیون، اساتید دانشگاه و علاقمندان به مسایل دینی حضور دارند و مقالات علمی در خصوص دیدگاه‌های امام شافعی ارائه می‌شود.

عسگری بیان کرد: مقالات پیش کنگره امام شافعی(رض) در 21 محور مختلف و پس از بررسی در دبیرخانه در روز کنگره ارائه می‌شوند.

وی افزود: اندیشه‌های کلامی امام شافعی، ابعاد امام شافعی بررسی سیر تحول در حیات سیاسی اجتماعی امام شافعی، نقش امام شافعی در مبارزه با افراطی‌گری مذهبی و مساله تکفیر، اجتهاد از دیدگاه امام شافعی، بررسی آثار علمی امام شافعی، بررسی آثار ادبی امام شافعی و عقلانیت در آرای امام شافعی و امام شافعی از نگاه علمای هم‌عصر از محورهای این پیش‌کنگره‌ها هستند.

ارسال نظرات