سید مهدی تاج زاده در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
قاری بین المللی قرآن گفت: می توانیم بگوییم با توجه به بیماری امام سجاد (ع) ایشان بعد از حضرت عباس (ع) علمدار واقعه کربلا بعد از شهادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بودند.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۹۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
سید مهدی تاج زاده قاری بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش و رسالت حضرت زینب (س) در بیان و زنده نگه داشتن واقعه کربلا گفت: وجود حضرت زینب (س) یکی از نکات مثبت در عاشورا بود که اگر ایشان نبود شاید زنده نگه داشتن عاشورا به این صورت که در حقیقت ما الان بیان می کنیم نبود.

وی افزود: حضرت زینب (س) در ترویج بحث و گفتمان عاشورا و ایام محرم نقش بسیار موثری داشتند و می توانیم بگوییم با توجه به بیماری امام سجاد (ع) ایشان بعد از حضرت عباس (ع) علمدار واقعه کربلا بعد از شهادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بودند.

قاری بین المللی قرآن با اشاره به اینکه یکی از پیام های عاشورا حفظ حجاب و عفت است گفت: قاعدتا حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نقش به سزایی در ترویج بحث حجاب داشتند. بیشترین مطلبی که می توانیم از بحث عاشورا بگیریم حفظ حجاب و حرمت و عفت خانمها است که حضرت زینب (س) با شیرزنی و بزرگواری و آن درایتی که داشتند باعث حفظ حجاب و عفت و ترویج پیام عاشورا شدند.

ارسال نظرات