خبرهای داغ:
در همایش بانوان زینبی در حرم امامزاده صالح مطرح شد:

مدیریت بحران زینب(س) در کربلا بی بدیل است/زینب(س) شاگرد و فارغ التحصیل دانشگاه مادر/حفظ حجاب مهمترین پیام زینبی به زنان

لاله افتخاری در همایش بانوان زینبی با اشاره به اینکه ولایتمداری و حفظ حجاب مهمترین پیام حضرت زینب به جامعه زنان است، افزود:در جریان واقعه عاشورا و بعد از آن، حضرت زینب (س) بهترین شکل مدیریت بحران را به منصه ظهور رساند، حتی لحظه ای از امام و پیشوای خودش حضرت امام سجاد (ع) غفلت نکرد و این بزرگی ایشان را می‌رساند.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۳۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش سرویس بسیج نیوز و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حرم مطهر امامزاده صالح با همت اداره اوقاف و امور خیریه  استان تهران و بسیج ناحیه جماران در عصرجمعه پاییزی رنگ و عطر زینبی به خود گرفت و همایش بزرگ رهروان زینبی با شرکت پرشور دختران و زنان تهرانی، با حضور اصحاب رسانه و سخنرانان دینی در آستان حرم امامزاده صالح برگزار و دوازدهم محرم الحرام امسال به نام دفاع از آرمان‌های حضرت زینب (س ) و تجدید میثاق با این بانوی داغدار کرببلا در کل کشور در تاریخ و تقویم ثبت گردید.

 

                                                            

 در آغاز مراسم، شعارهای لبیک یا زینب، هیهات من ذلت زنان، دختران و کودکان، در صحن حرم طنین انداز شده بود. زنان و دخترانی که با سربند و پرچم لبیک یا زینب و دادن شعارهای حماسی لبریز از بصیرت زینبی به جهانیان گفتند که تا دم آخر در دفاع از آرمان‌های کربلا ایستاده ایم و تا پای جان در اندیشه حضرت زینب سلام الله علیها خواهیم ماند.

حضور دختران خردسال در کنار مادران با سربندهای یازهرا(س)، یازینب(س) از جلوه های ویژه این مراسم بود. کودکانی که در عین زیبایی در قاب چادر زیباتر و دلنشین تر شده بودند.

                                              

 در حاشیه این مراسم اتاقی برای نقاشی کودکان در نظر گرفته شده بود. این اتفاق مملو از کودکانی بود که آمده بودند تا اندیشه های عاشورایی خود را بر روی کاغذ ثبت کنند و کمی آنطرف تر درست میانه های صحن حرم، طومار بسیار بزرگی با امضای زنان و مردان به معرض نمایش گذاشته شده بود، طوماری که برگرفته از کلام و رفتار حضرت زینب (س) در کربلا بود و شرکت کنندگان و زائران حرم امامزاده صالح با امضای آن یکبار دیگر اراده خود را در تجدید با میثاق‌ بانوی کربلای اعلام کردند، اعلام حضوری که با شرکت در همایش بزرگ رهروان زینبی، رسمیت می یافت.

در ابتدای این همایش معاون سازمان اوقاف استان تهران حجت الاسلام و المسلمین  محمد زاده ضمن خیرمقدم خدمت زنان و دختران برای حضور پرشور در این همایش، عاشورای حسینی را بزرگترین اتفاق دوران خلق بشری دانست و بابیان این مطلب گفت: مهمترین حادثه ای که در کل عالم خلقت بشری اتفاق افتاده و امروز عظمت آن را در مراسمات به خصوص اربعین مشاهده می‌کنید حادثه عاشورا است که این فرهنگ عاشورایی، جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی به نقش حضرت زینب و زنان در اشاعه فرهنگ عاشورا در جوامع امروزی اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی در کل جهان بشریت داشته اند و نطق و کلام حضرت زینب (س) بالاترین رسالت  در جهت اشاعه فرهنگ عاشورا  در جهان بود و این نشان از توانمندی حضور بانوان در عرصه معنویت و دین است که توسط این بانوی بزرگ در امر رسالت صورت پذیرفت.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: کلام حضرت زینب(س) در واقعه پس از عاشورا در مجلس یزید آنقدر اثربخش بود که نزدیک بود قیامی علیه خود یزید صورت بگیرد اما آنچه که مهم است اثربخشی این ابلاغ و کلام در جامعه امروزی در بین زنان و دختران جامعه است که کلام حضرت را الگوی خود قرار دهند.

 

                                                        

رئیس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: بانوان امروز جامعه باید از صبر حضرت زینب (س) که برگرفته از رفتار پدرش امیرالمومنین (ع ) است الگو بگیرند و در همین مجلس از حضرت در جهت اعطای صبر و استقامت در این دنیایی که فساد آن را فراگرفته کمک و مدد جویند.

وی به مدافعان حرم در زنده نگه داشتن نام حضرت زینب (س ) اشاره کرد و گفت: امروزه استکبار و یزدیان زمان حرم حضرت زینب (س) را نشانه گرفته اند تا نامی از این بانوی بزرگ برده نشود اما در واقع شیعیان راستین امیرالمومنین (ع) مدافع حرم شده اند و اجازه تجاوز نداده اند.

دکتر لاله افتخاری نماینده سابق خانه ملت در جمع پرشور رهروان زینبی ، ضمن تسلیت بواسطه ایام محرم گفت: امروز در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه سراسر کشور، زنان و دختران جامعه ما جمع شده اند تا با یاد و بردن نام حضرت زینب (س) به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

وی به رسالت صحیح حضرت زینب (س ) در ححادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) در هر سه آزمون چه قبل و چه در روز عاشورا و بعد آن سربلند بیرون آمد چرا که این بانوی داغدیده در حادثه قبل از کربلا عزادار و داغدار و شاهد شهادت والدین و برادر خود بوده است و در عین حال نسبت به رسالت خود در کرببلا نسبت به برادرش لحظه ای غفلت نکرده اند که اوج آن را در روز عاشورا شاهد بودیم.

تجمیع کمالات در رفتار و کردار حضرت زینب سلام الله

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حضرت زینب (س) تنها خواهر شهیدان کربلا نیست بلکه همسر خوبی برای شوهر است که تنها شرط خود را برای ازدواج مال و مکنت قرار نمی‌دهد بلکه ادامه راه برادرش را تنها شرط خود قرار داده است که این اندیشه ولایی و غیر مادی امروزه باید الگویی برای دختران جوان جامعه باشد همچنین این بانوی بزرگوار مادر خوبی برای اسلام بود که با تقدیم کردن دو فرزندش در راه اسلام یکبار دیگر عظمت و بزرگ منشی خود را در راه دین ثابت نمود و در واقع همه کمالات در این بانوی داغدیده جمع شده است.

این محقق دینی، مدیریت بحران توسط حضرت را نشانه بزرگی ای بانوی با عظمت دانست و اظهار کرد: در جریان شب و روز عاشورا و ماجرای بعد عاشورا حضرت زینب (س) به بهترین شکل مدیریت بحران را به عرضه ظهور می‌رساند و در همه حال و شرایط بحران را چه در خیمه‌ها  در حضور زنان و دختران و چه یاران برادرش مدیریت می‌کند و لحظه ای از امام و پیشوای خودش حضرت امام زین العابدین (ع) غفلت نمی‌کند و این بزرگی این بانوی اسلام را می‌رساند.

وی به هوشیاری و سخنوری حضرت در مجلس یزید اشاره کرد و افزود: در حادثه بعد از عاشورا  که دشمن در پی ضعیف نشان دادن کاروانیان است اما هوشیاری و دقت عمل حضرت زینب (س) نمی‌گذارد تا اندیشه دشمن اثربخش شود و تمام قد با کلام خودش یک تنه جلوی لشکر یزید ایستاد و امروزه اثر آن را در جامعه می‌بنیم که این همه زن و دختر زینبی امروزه در روز دوازدهم محرم جمع شده اند تا با این حضرت تجدید میثاق کنند.

 

                                                

حفظ حجاب و مطیع امر ولایت دو خصلت بارز حضرت زینب ( س)

این مولف کتب دینی، حفظ حجاب و مدافع امر ولی حضرت زینب در شرایط اضطرار و سخت را الگویی برای دختران و زنان جامعه ما دانست و گفت: امروز که خواهران ما در تمامی مکان‌های متبرکه جمع شده اند رسالت مهمی را بر دوش دارند که مهمترین آن حفظ حجابی است که مهمترین پیام حضرت به زنان است و این باید برای دختران و زنان جامعه ما دغدغه باشد که دامان و حجاب خود را از نگاه نامحرم محفوظ بدارند، همچنین مدافع ولی بودن در هر شرایط از دیگر درس‌هایی است که زنان و دختران باید از آن حضرت الگو بگیرند.

وی به مکتب بزرگ اربعین و رسالت زنان در این روز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در اربعین امسال برای اولین بار برنامه‌هایی تدوین شده است تا پیام حضرت زینب (س) را به گوش دیگران برسانیم و بدانیم که اربعین فقط چند روز پیاده روی برای رسیدن به حرمین نیست بلکه خیلی مهم است که زنان و دختران ما زنیبی وار تفکر و در زندگی شخصی و اجتماعی و حتی سیاسی خود حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده، در سخنرانی خود در جمع رهروان زینبی، یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب (س) را  آگاهی و بصیرت آن بزرگوار دانست و گفت: کسانی که مقابل امام حسین (ع ) ایستاده اند مقید به ظواهر شریعت و اهل نماز بودند و برای کشته شدن آن حضرت نذر‌ها می‌کردند اما معرفتی نسبت به امام امتشان نداشتند اما زینب کبری شخصیتی بود که با شناخت و بصیرت نسبت به امام هر دو فرزند خود را تقدیم در راه برادرش می‌کند تا آنجا که زیباترین نماز شب خانم زینب (س) در شب یازدهم بعد این همه سختی‌ها ادا شد و این ارادت همچنان در شخصیت این بزرگوار باقی مانده است.

حائری زاده تصریح کزد: حضرت زینب (س) در طول زندگی خود استاد و مفسر قرآن برای زنان و دختران زمان خود بودند و این بانوی بزرگوار عابده عالمه زمان خود انقدر مقام ایشان بالاست که یکی از لقب‌های حضرت، عابده آل علی است یعنی کسی که در مقام عبادت و بندگی خدا و در فن سخنوری بی نظیر بود همچنین شوهر داری و فرزند پروری خانم نظیر نداشت که برای یک بار هم فرزندان زینب (س) گله ای از حضورشان در صحرای کرببلا را نداشتند.

این عالم دینی حضرت زینب (س) را تربیت یافته مکتب بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) برشمرد و افزود: در مجلس ابن زیاد با یک حالت بی‌اعتنایی وارد می‌شود و در پاسخ به سوال این زیاد که کربلا را چگونه دیده ای فرمود: وما رایت الا جمیلا: من چیزی جزء زیبایی ندیدم و این نشانه تربیت مادرش خانم حضرت زهرا سلام الله علیها است که زینب شاگرد و فارغ التحصیل دانشگاه مادر است.

اربعین سیدالشهداء رفراندوم شیعه و اعلام موجودیت است

وی ادامه داد: حضرت زینب (س ) فرمودند والله ما هستیم و شما نیستید و امروزه بعد از گذشت هزار و چهارصد سال جایگاه اهل بیت علیهم السلام را ببینید که مردم به صورت خودجوش در مراسمات عزای حسینی شرکت می‌کنند و با وجود تهدیدات گروهک‌های تکفیری داعش به بهترین شکل عزاداری می‌کنند که جا دارد از وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی تشکر کنیم و ثمره این عزاداری‌های باشکوه جمله معروف حضرت زینب (س) بود که فرمودند: ما در قلب مردم حکومت می‌کنیم که امروزه ارادت قلبی مردم نسبت به سیدالشهداء همچنان باقی است.

حائری زاده به مقام و ارزش روز اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین سیدالشهداء رفراندوم شیعه و اعلام موجودیت است و نزدیک به ۲۵ میلیون نفر با گفتن لبیک یا حسین  از سرتاسر دنیا به کرببلا می‌روند و این ظرفیت عظیم حضرت سیدالشهداء را می‌رساند که در قلب مردم رسوخ پیدا کرده است.

گزارش حامد کوماهی

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات