همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع)و اسارت کاروان آل الله،‌اولین سالگرد میهمانی شهید گمنام در تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) گرامیداشته شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۲۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی داشت.

حجت الاسلام کریم سرافراز، در این مراسم گفت:‌هرچه عزت و افتخار داریم به برکت خون شهیدان، جانبازان، و ایثارگران است.

وی، افزود: انقلاب اسلامی ما امتداد عاشورای 61هجری است و ریشه در قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام و نهضت عاشورایی امام حسین علیه السلام دارد؛ لذا 8سال دفاع مقدس و رشادت های شهدا و جانبازی رزمندگان به تأسی از نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام و جانبازی یاران باوفای آن حضرت بوده است.

این مقام مسئول،‌ برکات هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: دفاع مقدس، تکرار عاشورای دیگر و تجلی شهادت و احیای روحیه شهادت طلبی، ایثارگری و جانبازی در راه خداوند بود.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: تمام کسانی که عاشق کربلا و حماسه حینی بودند و تمام کسانی که دلداده حماسه عاشورا بودند به وضوح تکرار عاشورا و کربلای حسینی را در دوران دفاع مقس مشاهده کردند.

وی، با اشاره به تعبیر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) که،" جنگ ما تکرار عاشورا بود"، اظهار کرد: جنگ هشت ساله با اثرگذاری اجتماعی توانست در احیای ملت نقش ارزنده ای ایفا کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: امروز نیز دوباره شهادت در دفاع از حرم آل الله و حضور در سنگرهای مقاومت،‌ روح دیگری را در کالبد جامعه می دمد.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: مبارزه با ضد ارزشها، ناهنجاری ها و ظالمان و ستمگران، نیازمند روحیه شهادت طلبی و قرار گرفتن در مسیر شهیدان است.

وی با اشاره به نظرات استاد شهید علامه مرتضی مطهری، منطق شهید و شهادت را تبیین کرد و گفت: شهید را نمی شود در منطق افراد معمولی گنجاند؛ منطق او بالاتر است، منطقی است آمیخته با منطق عشق از یك طرف، و منطق اصلاح و مصلح از طرف دیگر.

سرافراز ادامه داد: یعنی دو منطق را اگر با یكدیگر تركیب كنید: منطق یك مصلح دلسوخته برای اجتماع خودش و منطق یك عارف عاشق لقای پروردگار خودش، و به تعبیر دیگر اگر شور یك عارف عاشق پروردگار را با منطق یك نفر مصلح با همدیگر تركیب بكنید از آنها منطق شهید درمی آید. شاید این تعبیر هم نارسا باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با بیان اینکه، شهادت بالاترین مقام برای هر انسانی است،‌یاد و خاطره شهدای کربلای معلی، شهدای هشت سال دفاع مقدس،‌شهدای مدافع حرم و اولین سالگرد شهید گمنام میهمان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام را گرامیداشت.

گفتنی است:‌در این روز کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام متشکل از نواحی شهرکرد، عشایری، دانشجویی، تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام،‌با حضور بر سر تربت پاک و مطهر شهید گمنام خاکسپاری شده در یگان رزم سپاه استان چهارمحال و بختیاری و نثار گل و قرائت فاتحه، به همراه نوحه خوانی و سینه زنی، یاد و خاطره اسوه های ایثار و مقاومت را در سومین روز شهادت امام حسین علیه السلام و اسارت کاروان آل الله گرامی داشتند.

پیکر مطهر این شهید گمنام ، سال گذشته همزمان با رویداد بزرگ فرهنگی یعنی کنگره ملی شهدای استان ، وارد چهارمحال و بختیاری شد.


ارسال نظرات