رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
در 6 ماه گذشته از سال جاری دو میلیون و 541 هزار و 965 کیلوگرم از دام‌های سنگین کشتار شده سالم بوده و در چرخه توزیع قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۱۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر انجام کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام استان زنجان گفت: طی 6 ماه گذشته از سال جاری 19 هزار و 775 رأس گوسفند در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

علی اشرفی افزود: وزن لاشه‌های ضبط شده گوسفندان کشتار شده به دلیل داشتن مشکل بهداشتی را طی 6 ماه گذشته از سال جاری 3 هزار و 804 کیلوگرم است.

وی اظهار داشت: طی این مدت 4 هزار و 595 کیلوگرم هم از اندام‌های گوسفندان به دلایل بهداشتی ضبط شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: وزن گوشت سالم احصا شده از گوسفندان کشتار شده در 6 ماه نخست سال جاری 477 هزار و 151 کیلوگرم بوده است.

اشرفی به کشتار 4 هزار و 33 راس بز در کشتارگاه‌های استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: وزن لاشه‌های ضبطی بزهای کشتار شده در 6 ماه نخست سال جاری 43 کیلوگرم و وزن اندام‌های بز ضبط شده 292 کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری 96 هزار و 30 کیلوگرم از گوشت بزهای کشتار شده در کشتارگاه‌های استان زنجان سالم بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از کشتار 9 هزار و 942 راس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: وزن لاشه‌ها و اندام‌های ضبطی به دلیل بهداشتی به ترتیب 19 هزار و 182 کیلوگرم و 11 هزار و 200 کیلوگرم بوده است.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ابراز کرد: برای تحقق این کنترل‌های بهداشتی 5 هزار و 173 نوبت از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی بازدید به عمل آمده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به انجام 2 هزار و 616 بازدید از خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی طی 6 ماه گذشته از سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها 199 مورد غیربهداشتی کشف شده است.

اشرفی از انجام 280 مورد نمونه‌برداری از مراکز بازدید شده برای کنترل و نظارت‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی خبر داد و اضافه کرد: 61 مورد از پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی مجموع فرآورده‌های خام دامی ضبط شده را طی 6 ماه گذشته از سال جاری 17 هزار و 819 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: طی این مدت 14 هزار و 255 کیلوگرم از مواد خام دامی ضبط شده، معدوم شده‌اند.

ارسال نظرات