مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار ثبت‌نام ۲۷۵ هزار نفری در سامانه سماح گفت: متقاضیان زیارت اربعین حسینی به هیچ عنوان به دفاتر آزاد و غیر‌مجاز که قصد فریب مردم را دارند، اطمینان نکنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۶۹۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار ثبت‌نام ۲۷۵ هزار نفری در سامانه سماح گفت: متقاضیان زیارت اربعین حسینی به هیچ عنوان به دفاتر آزاد و غیر‌مجاز که قصد فریب مردم را دارند، اطمینان نکنند؛ تنها مرجع برای ثبت‌نام اربعین «سامانه سماح» است.

محسن نظافتی درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تعداد متقاضیان مراجعه کننده به سامانه سماح از مرز 275 هزار نفر عبور کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تقاضای ثبت‌نام در سامانه سماح برای عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی افزایش پیدا کند و از این پس تا ایام اربعین شاهد استقبال خوب عاشقان امام حسین(ع) باشیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همه ساله علاقمندان به سفر اربعین حسینی، عزیمت خود را بعد از ایام تاسوعا و عاشورا نهایی می‌کنند و امسال نیز روند نام‌نویسی در سماح به طور حتم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نظافتی خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای صدور روادید اربعین حسینی همچنین تقسیم‌بندی مرزی هر استان مشخص شده و همه برنامه‌ریزیها بنابر نام‌نویسی در سامانه سماح انجام می‌گیرد و ثبت‌نام به همراه بیمه برای همه زائران الزامی است.

وی تاکید کرد: متقاضیانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند به هیچ عنوان به دفاتر آزاد و غیر‌مجاز که قصد فریب مردم را دارند، اطمینان نکنند چرا که تنها مرجع اجازه عزیمت به کشور عراق تایید ثبت‌نامها در سامانه سماح و ارائه مدارک قانونی است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امیدواریم مردمی که قصد عزیمت به عتبات در ایام اربعین حسینی را دارند به تمام توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت توجه کنند.

نظافتی به استقبال پرشور مردم کشورمان از سفر اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نزدیک به 2 میلیون نفر از کشورمان برای ایام اربعین حسینی به کربلا مشرف شوند.

وی همچنین درباره افزایش زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی نسبت به قبل از ایام محرم، رشد دو برابری داشته و استقبال بسیار مناسبی از سوی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام گرفت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال هیچگونه افزایش قیمتی برای زائران ایام خاصی همچون تاسوعا و عاشورا صورت نگرفت و مردم در سلامت و امنیت کامل اعمال معنوی ماه محرم را انجام دادند.
ارسال نظرات