شیخی در گفتگو با «بسیج»:

175تن روغن پالم در ماه های اخیر وارد کشور شده است

استاد دانشگاه گفت: بر اساس آمار استخراج شده طی چند ماه اخیر 175 تن روغن پالم وارد کشور شده است و شبهه ای برای مردم به وجود آمده که بالاخره دولت در این قضیه چه کاره است!
کد خبر: ۸۷۶۱۶۵۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

دکتر عبدالمجید شیخی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تناقض گویی های مسئولان دولت درباره مضرات روغن پالم بیان داشت: اظهارات متعدد و متناقض دولت درباره مضرات روغن پالم واقعا جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه تناقض گویی در دولت یازدهم مسئله عادی است گفت: وزیر اقتصاد و سه وزیر دیگر وضعیت اقتصاد کشور را بحرانی می دانند ولی رئیس جمهور می گوید از رکود خارج شده ایم. در این سه سال رفتارهای متعدد دولت فراوان بوده و تناقض گویی های آن واقعاً مضحک است.

این استاد دانشگاه افزود: دولت به دنبال سرپوش گذاشتن بر منافع نامشروع وارد کنندگانی است که در این کار دست دارند و به جای سرمایه گذاری بر تولید دانه های روغنی مانند زیتون و اینکه روغن مورد نیاز مردم را از طریق زیتون تامین کنیم به دنبال واردات روغن پالم است.

شیخی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمار استخراج شده طی چند ماه اخیر 175 تن روغن پالم وارد کشور شده است و شبهه ای برای مردم به وجود آمده که بالاخره دولت در این قضیه چه کاره است! دولت به جای اینکه درد مردم را دوا کند با این اقدامات برای مردم درد ایجاد می کند و واردات روغن پالم از کشور مالزی را تبلیغ می کند.

این اقتصاددان تاکید کرد: دولت برای مشخص کردن مضرات روغن پالم برای سلامتی مردم باید آزمایشگاه تحت پوشش وزارت بهداشت را مکلف به جواب دهی در این خصوص کند؛ زیرا طبق اسناد و نظرات متخصصین، روغن پالم برای سلامتی مردم مضر است اما معلوم نیست چرا دولت این مسئله را به راحتی توجیه می کند تا سر کیسه وارد کنندگان خود را باز کند و جان مردم را به خطر بیندازد.

ارسال نظرات