مسئول بسیج سازندگی مازندران:

آموزش از محوری ترین فعالیت بسیج سازندگی در مازندران است

در راستای رفع بی‌سوادی جامعه، سازمان بسیج سازندگی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نهضت سوادآموزی استان آموزش 3 هزار نفر از مردم مازندران را به عهده گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۱۶۴۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلام‌رضا شریعتی در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی 9 کیلومتری حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای زربوت بندپی شرقی بابل اظهار کرد: چهار محور اصلی حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی، در حوزه زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی و اشتغالزایی است.

وی یکی از محورهای مورد توجه در حرکت جهادی را حوزه فرهنگ و آموزش برشمرد و افزود: در راستای رفع بی‌سوادی جامعه، سازمان بسیج سازندگی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نهضت سوادآموزی استان آموزش 3 هزار نفر از مردم مازندران را به عهده گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیز به حوزه اشتغال و کشاورزی توجه داریم تا این نگاه ویژه سبب توانمندسازی، افزایش بهره‌وری و تولید در روستاها و مناطق دوردست استان شود، تصریح کرد: در این راستا بسیج سازندگی آموزش 6 هزار نفر از مردم مازندران را به عهده گرفته است.  

شریعتی از فعالیت یک‌هزار گروه جهادی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان بابل یکی از شهرستان‌های ممتاز مازندران و برتر در زمینه اشتغال است.

این مسؤول با اشاره به اینکه یک هفتم اعتبار اشتغال استان به بابل اختصاص یافت، یادآور شد: شهرستان بابل در حوزه عمرانی نیز از شهرستان‌های برتر استان است که در سنوات گذشته سه واحد مسکونی در همین منطقه بندپی شرقی به بهره‌برداری رسید و پنج واحد مسکونی نیز در دست احداث است که در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پرداخت وام اشتغال به 60 نفر از مردم منطقه بندپی شرقی خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه مهم و آینده این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی توسعه نوقان‌داری در منطقه بندپی است که اعتبار آن نیز تامین شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیصی به شهرستان بابل در حوزه اشتغال 5 میلیارد تومان است، افزود: سه منبع اصلی در پروژه‌های عمرانی، مشارکت مردم بومی منطقه، دستگاه‌های اجرایی و گروه جهادی در قالب اردوهای هجرت است که با تامین نیروی انسانی سبب کاهش 40 درصدی هزینه در هر پروژه می‌شود.

شریعتی با اشاره به اینکه امسال تمرکز سازمان بسیج سازندگی در حوزه احداث مسکن محرومان است، خاطرنشان کرد: برای این بخش 9 میلیارد تومان اختصاص یافت که 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی بسیج سازندگی سپاه کربلا و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی استان تامین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از احداث 250  واحد مسکونی برای محرومان مازندران خبر داد و گفت: 30 واحد مسکونی برای محرومان بابل احداث می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار