خبرهای داغ:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بصیرت و آگاهی از جامعه دینی، اسلامی و انسانی رخت بربندد، گفت: انقلاب حسینی یک انقلاب الهی است.
کد خبر: ۸۷۶۱۶۱۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بهمن طاهرخانی در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در جمع عزاداران حسینی شهرستان تاکستان ضمن تسلیت ایام ماه محرم به بصیرت عاشورایی اشاره و اظهار داشت: با توجه به قیام عاشورا امید است آحاد مردم جامعه پیرو حقیقی و عمل‌گرا در راه زنده نگه‌داشتن شعائر دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حاکمیتی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) باشند چراکه امام حسین(ع) و خانواده‌اش برای تحقق آن‌ها و آرمان‌های اسلام به شهادت رسیدند و یا به اسارت رفته و مایه‌های تداوم نهضت را فراهم کردند.

وی ادامه داد: در واقع آنچه که امام حسین(ع) برای مبارزه با بدعت‌ها و خودسری‌های حاکمان جبار مست قدرت عرضه کرد، ضامن بقاء و ماندگاری نهضت شد و باید این را خوب دانسته و درک کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام حسین(ع) و یارانش کشته نشدند که برای ما همچون داستان‌های حماسی نقل مجالس و بساط شب زنده‌داری‌های بی‌حاصل درست کنند و یکی از پهلوانی‌ها بگوید و جمعی هم از حیرت زور و بازوی جنگ‌آور میدان دهانشان باز بماند و یا سخنانی که هیچ مبنای دینی و عقلی ندارد مطرح شود، بلکه امام حسین(ع) رفت تا این‌ها نباشد.

طاهرخانی اضافه با بیان اینکه نباید بصیرت و آگاهی از جامعه دینی، اسلامی و انسانی رخت بربندد، تصریح کرد: انقلاب حسینی یک انقلاب الهی است و فرماندهی آن را هم مردان خدا، امام حسین(ع) و حضرت عباس علمدار کربلا برعهده دارند و امروز هم باید مسلمانان پیرو راه آن‌ها بوده و حماسه حسینی بیافرینند.

این مسئول مطرح کرد: اگر انسان در دام هوا و هوس گرفتار شود، نمی‌توان امید به تداوم و پایداری ایمان بر اعتقادات داشت و بسیاری از افراد و فرماندهان جنگ که در مقابل فرزندان پیامبر صف‌آرایی کرده بودند از نور وجود پیامبر راه گمشده خداپرستی را پیدا کرده و خود از سرداران غزوات و جنگ‌های پیامبر با کفار بودند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: اگر آگاهی و بصیرتی که روشن ضمیری و عشق سرچشمه آن باشد انسان را از مسیر جهالت دور کرده و از حب جاه، مقام، ثروت‌اندوزی و سیطره بر بیت‌المال مسلمین و ریختن خون مردم مظلوم که ویرانگر است، دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه بصیرت و معرفت درس آ‌کادمیک و کلاسی صرف نیست و بخش عمده آن از سرچشمه روان عشق و دلدادگی است، گفت: برخی از انسان‌ها در اعصار گذشته و همچنین برخی که در عصر تکنولوژی، نانوتکنولوژی و دانش‌بنیان بوده، با تمام دانش و احاطه بر علوم و فنون روز از بصیرت بی‌بهره هستند؛ در واقع مجهز به سخت افزار بوده اما بصیرت که بخش نرم‌افزاری است از آن محروم هستند.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها