خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: حضرت زینب کبری (س) توانستند اسلام واقعی را در جامعه خاموش آن زمان به جامعه بشری معرفی کنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۹۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در همایش «رهروان زینبی» در شهرستان شاهرود که از سری برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در جای‌جای استان سمنان در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضرت زینب (س) نمونه کاملی از بانوی مسلمان و انقلابی هستند؛ ایشان اسوه و تجلی‌بخش مبارزی انقلابی محسوب می‌شوند که از همه چیز خود در راه دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) گذشتند.

وی تصریح کرد: بانوان امروز دنیای اسلام باید به پیروی و تبعیت از حضرت زینب (س)، روحیه ایثارگری و کوتاه نیامدن مقابل ظلم و ستم را در خود بیش از پیش تقویت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: تبیین و روشنگری راه حضرت زینب (س) در جامعه امروز باید در دستور کار همگان قرار گیرد و بررسی آنچه حضرت در راه ولایتمداری بدان پایبند بودند، امروز در جامعه یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.

مجیدی بیان کرد: همایش رهروان زینبی به میزبانی مدرسه قلعه شاهرود امروز این پیام را می‌رساند که بانوان ایران به‌ویژه در این شهرستان ولایتمدار و مؤمن، همواره در راه اسلام و انقلاب اسلامی استوار هستند.

وی تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که اگر حضرت زینب کبری (س) در کربلا حضور نداشتند، پیام‌های این واقعه عظیم به جهانیان مخابره نمی‌شد و امروز فرهنگی به نام عاشورا در جامعه وجود نداشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: حضرت زینب (س) به معنای واقعی کلمه اسوه ایمان، استواری، ولایت‌پذیری، شجاعت و استقامت محسوب می‌شوند و در هر شرایطی در خط مقدم مبارزه با ظلم زمانه ماندند و ایستادگی کردند.

مجیدی بیان داشت: آرمان‌های والای دین مبین اسلام امروز نیز به دست بانوان مسلمان باید در سراسر عالم نشر یابد و روز به روز شاهد گسترش دین محمدی (ص) باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها