به همت حوزه شهید بروجردی نهاوند (همدان ) برگزار شد:
بزرگترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا با عنوان «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه شهرستان نهاوند د راستان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۵۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، و به نقل از نهاوند، سرهنگ " کامران کریمی " با اشاره به برگزاری نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا اظهار داشت: به مدت ۲۰ سال است که با همت جمعی از جوانان عضو پایگاه شهدای تکه و بسیج کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه نهاوند بزرگترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا در استان همدان در این روستا بازسازی می‌شود .

وی افزود : این نمایشگاه با کمک ۱۰۰ جوان و نوجوان فعال در این روستا به مدت ۲۰ روز ودر ۲۲ غرفه واقعه کربلا را به طرز هنرمندانه‌ای بسیار زیبایی با نمونک‌های گلی بازسازی می‌کند که نشان از عمق علاقه و عشق جوانان مؤمن این روستا به امام حسین(ع)دارد .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: ابزار ساخت این نمایشگاه از خشت و گل چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران روستا به سبک شهرهای قدیمی می‌سازند به ‌طوری‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال‌های گذشته افرادی را به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام کرده‌اند تا براساس نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌ صورت نمونک‌های کوچک‌ تر واقعه کربلا را بازسازی کنند .

وی عنوان کرد: سال گذشته از نقاط مختلف کشور بیش از ۲۶ هزار نفر تا آخراربعین از این نمایشگاه بازدید کردند و با توجه به اینکه روستای تکه در مسیر دوامامزاده قرار دارد هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود .

" کریمی" گفت: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به دلیل زیبایی و دقت وظرافت به‌ کاربرده شده در ساخت آن به‌ عنوان بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی در استان همدان و استان‌های غربی کشور شناخته شده و در ایام محرم و اربعین عزاداران زیادیاز نقاط مختلف کشور از آن بازدید می‌کنند .

وی تصریح کرد: غرفه‌های این نمایشگاه با حوادث دوران پیامبر(ص) تا شهادت امام حسین(ع) درکربلا عجین شده است و از مهمترین بخش‌های آن قبرستان بقیع، شهرکوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، سپاهیان امام حسین(ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی(ع) و نخلستان آن و خرابه شام هستند که به‌ صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: کار مهم دیگری که جوانان این روستا انجامداده‌اند از ظرافت‌های کار تبلیغی در نمایشگاه از بقیع تا کربلا استفاده مناسب ازرسانه ملی، نشریات، خبرگزاری‌‌ها، سایت‌ها، سامانه پیامکی و تبلیغات شهری و میدانیاست که مخاطب را به سوی خود جلب کرده‌اند .

وی بیان کرد: از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین(ع)، مشک حضرتعباس گهواره حضرت علی اصغر(ع) و وصل کردن آنها به دفاع مقدس است .

کریمی گفت: حرکت جوانان روستای تکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشوراو دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تا کنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده‌اندو جای آن در جامعه خالی است .

وی با اشاره به تأثیرگذاری این اقدام فرهنگی و مذهبی در بین مردم اظهارداشت: آن چه که سبب شد تا مردم، مسئولان و به خصوص نسل جوان توجه ویژه‌ای به ایزنمایشگاه داشته باشند شبیه‌سازی سه شهر کربلا، کوفه، شام و صحنه‌های کارزار ۷۲ یارامام حسین(ع) با لشگریان یزید به صورت طبیعی با ماکت و نمونک گلی است .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: در کنار این نمایشگاه عکس‌های بسیارزیبایی از دوران دفاع مقدس که کمتر دیده شده در کنار گلزار شهدا با فضایی نزدیک به۸۰۰ متر در معرض دید مردم قرار گرفته است .

وی افزود: این نمایشگاه هر روز از اول تا پایان ماه محرم از ساعت ۸ صبح تا۲۳ شب آماده استقبال از دوستداران اهل‌بیت(ع) است .

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات