خبرهای داغ:
در جمع مسوولین بسیج دانشگاه‌های استان قزوین:
مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: بصیرت افزایی از جمله الزامات جهاد کبیر است لذا باید در افزایش و تقویت بصیرت خود و دیگران کوشا باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۲۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی کوچک خانی کارشناس مسائل سیاسی در جمع مسوولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین که در سالن جلسات شهید حسن‌پور برگزار شد اظهار کرد: مهمترین پیام عاشورا «هیهات من الذله» است یعنی در هیچ شرایطی نباید زیر بار ذلت رفت.

وی پیام دیگر عاشورا را دفاع از حق دانست و افزود: برای دفاع از اسلام و حق باید از همه چیز گذشت و فدا کرد ولی در عرصه سیاسی مشاهده می‌شود برخی اینطور عمل نمی‌کنند و بیشتر منفعت‌ طلب هستند.

کوچک‌ خانی تصریح کرد: در عاشورا کسانی در سپاه دشمن قرار می‌گیرند که بی‌بصیرت یا کم بصیرت هستند. اگر ما بصیرت خود را تقویت نکنیم ممکن است همان کاری که مردم کوفه با امام خود کردند ما هم انجام دهیم و در مقابل امام، رهبری و انقلاب خدایی ناکرده بایستیم.

وی عنوان کرد: عدم وجود معنویت و ایمان باعث شد بنی‌امیه امام حسین علیه السلام  را بُکشد در واقع ظاهر را حفظ می‌کرد و مردم را با این کار فریب می‌داد ولی در باطن طور دیگر عمل می‌کرد. متاسفانه امروزه هم شاهد چنین رفتارهایی در دنیا هستیم لذا باید حواس خود را جمع کنیم و مسیر درست را انتخاب کنیم.
مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با بیان اینکه دنیاگرایی باعث بوجود آمدن عاشورا شد مطرح کرد: سیاست اشرافی گری معاویه سبب دنیاگرایی مردم و به وجود آمدن عاشورا شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره باید نسبت به آن هوشیار باشیم، موضوع انحراف از مسیر حق و آرمان‌ها است.

کوچک خانی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد کبیر بیان کرد: بصیرت افزایی از جمله الزامات جهاد کبیر است لذا باید در افزایش و تقویت بصیرت خود و دیگران کوشا باشیم.

وی جهاد کبیر در عرصه سیاسی را عدم اطاعت و تبعیت از دشمن در عرصه سیاسی دانست و ابراز کرد: ما باید مراقب نفوذ دشمن در عرصه های مختلف بویژه حوزه مناسبات سیاسی باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه تلاش دشمن در عرصه جنگ نرم، زمینه سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: میخواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون او است و مایه‌ی اقتدار او است، تهی بشود و خالی بشود. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت و به آن سَمت، کار مشکلی برای ابرقدرت‌ها نخواهد بود؛ میخواهند او را وادار کنند به تبعیّت.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها