خبرهای داغ:
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح شهرداری برای جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلیمری مورد استقبال ویژه هیئات و ایستگاه‌های صلواتی واقع شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۷۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به مشارکت هیئات عزاداری برای تأمین نظافت و پاکیزگی عمومی شهر اظهار کرد: با جلساتی که قبل از آغاز ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با متولیان هیئات و ایستگاه‌های صلواتی گذاشته شد توانستیم مشارکت آن‌ها برای حفظ نظافت شهری را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر وضعیت مطلوب پاکیزگی شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: امسال لیست‌هایی برای ارزیابی هیئات و ایستگاه‌های صلواتی تهیه شد و با تحلیل این لیست‌ها، به دنبال دریافت نقاط ضعف و قوت و بهبود خدمات و فعالیت‌ها در مناسبت‌های آینده هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به برنامه شهرداری برای توزیع ظروف یکبارمصرف با پایه گیاهی در بین هیئات بزرگ شهر اشاره کرد و افزود: هیئات امسال استقبال بسیاری خوبی از طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی داشتند اما به دلیل محدودیت منابع امکان توسعه این طرح در بین تمام هیئات و ایستگاه‌های صلواتی وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در مناسبت‌های آینده برنامه‌های شهرداری در قالب این طرح کیفیت و توسعه بهتری پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: اولویت شهرداری در اجرای طرح جایگزینی ظروف یکبارمصرف گیاهی، فرهنگ سازی بین مردم برای عدم استفاده از ظروف پلیمری است که آسیب‌های فراوانی برای محیط زیست و سلامت مردم در پی دارد.

میرابراهیمی با بیان اینکه تفکرات غلطی در بین مردم در خصوص ظروف یکبار مصرف گیاهی وجود دارد، خاطرنشان کرد: 50 درصد ظروف یکبار مصرف گیاهی با پایه نشاسته و ذرت است و هرچند تکنولوژی ساخت کامل ظروف گیاهی در کشور ما وجود ندارد اما استفاده از همین ظروف نیز تأثیر بسزایی در حفظ سلامت و محیط زیست دارد.

وی جذب مشارکت عمومی در استفاده از ظروف گیاهی را ضروری خواند و گفت: هدف اصلی شهرداری آشناسازی مردم با این ظروف گیاهی و مضرات ظروف پلیمری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها