خبرهای داغ:
همزمان با برگزاری سالروز سومین روز شهادت شهدای کربلا، در ارومیه مردم عزادار این شهر در آیین موسوم به اهل قبیله به صورت نمادین به استقبال کاروان حسینی رفتند.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۶۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزار ش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی مردم ارومیه همزمان با سالروز سومین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان، در آیین موسوم به اهل قبیله به استقبال کاروان حسینی رفتند و به یاد دفن شهدای کربلا توسط امام زین العابدین (ع) اشک ماتم ریختند.

 در این آیین که با حضور پرشور مردم در امامزادگان، بقاع متبرکه، آرامستان باغ رضوان و سطح شهر ارومیه برگزار شد، دسته های عزاداری با نوحه خوانی، سینه زنی و مرثیه سرایی به استقبال کاروان غم و اندوه شتافتند و مصایب پیش آمده را به حضرت علی ابن الحسین (ع) و زینب کبری (س) تسلیت گفتند.
در آیین ویژه ای که در خیابان امام ارومیه با حضور دسته های عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار شد، مراسم ویژه شاه حسین گویان و سینه و زنجیر زنی در سالروز سومین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد و مردم ولایتمدار ارومیه اشک ماتم ریختند.
تعدادی از دسته های عزاداری نیز در بقعه متبرکه 'آقا قبری' گردهم جمع شدند و به حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و سلسله جلیله سادات تسلیت گفتند.
آیین موسوم به اهل قبیله از سالیان دور، همزمان با سالروز سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در ارومیه برگزار می شود که در این روز عاشقان سید و سرور شهیدان با اجرای مراسم شبیه و تعزیه تصاویری از اسرای دشت کربلا را به نمایش می گذارند، عصر این روز نیز مردم با حضور بر سر مزار درگذشتگانشان، به یاد کفن و دفن شهیدان بی سر دشت نینوا به دست امام سجاد (ع) و یاورانی از قبیله بنی اسد، عزاداری می کنند.
ارسال نظرات