خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه شعار «هیهات من الذله» مردم در روز عاشورا را نشانگر بلوغ سیاسی آن ها به نهضت عاشورا دانست.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۶۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: اهداف و آرمان های نهضت عاشورا برای مردم تا حدودی مشخص شده است و هر چقدر مردم نسبت به این اهداف و آرمان ها آگاه تر شوند اثرات آن در جامعه بیشتر ملموس تر می شود.
وی با تاکید به تقویت روحیه مردم نسبت به نهضت عاشورا، اظهار داشت: با وجود تلاش دشمنان برای تضعیف کردن این شعارها و احساسات حسینی مردم، علاقه و اعتقاد مردم نسبت به تفکر عاشورایی و حسینی بیشتر شده و این علاقه و روحیه باید بیشتر تقویت شود.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: در دوران امام حسین(ع) یزید و یزیدیان بدنبال انحراف مردم از اعتقادات دینی بودند و اکنون نیز مستکبران و در راس آن ها آمریکائی ها برای رسیدن به اهداف شوم خود بدنبال به ابتذال کشیدن وضع فرهنگی کشور و سست کردن مردم به ویژه جوانان نسبت به اعتقادات مذهبی و نهضت عاشورا هستند.
وی با بیان اینکه باید از قیام عاشورا درس عبرت بگیریم، تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) برای پاسداری از اسلام در برابر کفر بود و اگر قیام عاشورا نبود از اسلام نامی باقی نمی ماند.
آیت الله شبستری، یادآور شد: در زمان کنونی وظیفه پیروان مکتب ابا عبدالله استقامت و ایستادگی در مقابل استکبار است..
این عضور خبرگان رهبری با بیان اینکه اکنون حسین زمان، رهبر انقلاب است خاطرنشان کرد: ایشان برای مسلمانان جهان و ایران هشدار دادند که در برابر توطئه های شوم دشمنان به ویژه امریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود باید هوشیار باشند.
آیت الله شبستری افزود: مسئولان دولتی و اقشار مختلف مردم باید هشدارها و بیانات روشنگرانه و افشاگرانه رهبری را جدی بگیرند و علاوه بر سردادن شعار هیهات منا الذله شعار لبیک یا خامنه ای سردهند.
وی با اشاره به جنایت های رژیم آل سعود و به خاک و خون کشیدن عزاداران مجلس عزا در یمن گفت: این حمله ددمنشانه آل سعود از سوی بیشتر کشورهای جهان محکوم شد ولی اعلام محکومیت از سوی این کشورها کافی نبوده بلکه باید در برابر این ستمگران و جنایتکاران جنگی بایستند.
خطیب جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد؛ به فضل خداوند ستاره آل سعود در حال افول بوده و مسلمانان مصمم هستند ریشه این رژیم را از بیخ و بن برکنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اجرای اقتصادمقاومتی و استاندارد سازی تولیدات داخلی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن استاندارد در تولید لوازم خانگی خطرات جانی و مالی بر جامعه تحمیل می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید به رعایت مدیریت کیفیت در تولید محصولات در واحدهای تولیدی و کارخانجات، رعایت کیفیت و مرغوبیت کالا در کنار کمیت محصول را از وظایف تولید کنندگان عنوان کرد.

ارسال نظرات