نخستین نشست تخصصی بررسی نقش مراکز فرهنگی ، تفریحی در توسعه صنعت گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی، در مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۵۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد خندق آبادی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت های لازم در استان مازندران به منظور معرفی به عنوان قطب گردشگری منطقه  وجود دارد، اظهار کرد: باید از مزیت های رقابتی و فرصت های مراکز تفریحی و مجتمع های تفریحی به منظور دستیابی به اهداف تدوین شده در حوزه گردشگری و تبیین استان مازندران به عنوان قطب گردشگری منطقه استفاده شود.

مجتمع توریستی و گردشگری راه آهن استان مازندران که در 130 کیلومتری شهر ساری و در شهر ساحلی فرح آباد واقع شده است، از بهمن ماه سال گذشته  با تبیین و برنامه‌ریزی جامع و استراتژی مشخص با هدف توسعه بخش گردشگری استان مازندران راه اندازی شد.

مدیر عامل مجتمع فرهنگی، آموزشی پارمیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد تورهای رسانه ای بین المللی و بهره گیری از کارشناسان علمی در معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در جهان موثر است گفت: استفاده از توانمندی های مراکز دانش بیان نیز در استان می‌تواند به عنوان مرجع علمی خوبی در کشور باشد.

وی افزود: مجتمع پارمیس با مساحت 30 هکتاری، طولانی ترین خط ساحلی منطقه را (ششصد متر) دارد.

مدیر عامل مجتمع توریستی پارمیس راه آهن با اشاره به ایجاد مزیت های رقابتی مجتمع پارمیس در استان مازندران اظهار کرد: پارمیس، تنها دهکده توریستی دولتی است که موفق به دریافت استاندارد هتل چهار ستاره شده است.

خندق آبادی ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی از جمله احداث رستوران، کافی شاپ، پارک بازی با تجهیزات اروپایی، سالن همایش مسقف و روباز، استخر سرپوشیده، فودکورت، هایپرمارکت و... را از برنامه های در دست اقدام این مجتمع ذکر کرد.

وی افزود: حجم اعتبار برآورد شده برای این منظور، 34میلیارد تومان تخمین زده شده که نیازمند جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

مدیر عامل شهرک توریستی پارمیس راه آهن با اشاره به اینکه در شش ماهه ابتدای سال 95 این مجتمع در مجموع موفق به جذب شش هزار مسافر از سراسر کشور شده است، خاطر نشان کرد: پارمیس تا کنون برای دویست نیرو ایجاد اشتغال در بخش های مختلف خدماتی و رفاهی کرده است.

خندق آبادی در خصوص صنعت گردشگری در ایران گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری صنعت گردشگری یکی از منابع مهم کشور ایران است و استان مازندران یکی از نقاط مهم در کشور برای صنعت جذب توریست است و از قابلیت های بالایی برای توسعه در این حوزه برخوردار است.

وی ادامه داد:این مجموعه با توجه به اقتصاد مقاومتی افزایش خدمات گردشگری در حوزه جذب توریست را مد نظر قرار داده که باعث تحول عظیمی در منطقه مازندران شده است.

خندق آبادی تصریح کرد: به علت مناطق بسیار دیدنی استان در مدت تحریم ها آسیب چندانی به جذب توریست استان مازندران نرسیده است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل بسیاری برای ورود گردشگران خود به این منطقه نشان دادند که در حال رایزنی با این کشورها هستیم.
ارسال نظرات