خبرهای داغ:
نوه امام خمینی(ره) گفت: اینکه انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخاسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۴۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
انقلاب نباید از عاشورا جدا شود/ ترامپ نتیجه نظام سرمایه‌داری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی در 12 محرم‌الحرام امام خمینی(ره) را بازداشت کرد، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) در 15 خرداد آغاز و در 22 بهمن‌ماه به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت زمان به بزرگی این نهضت افزوده می‌شود، اضافه کرد: اکنون آموزه‌های انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

نوه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را نشات گرفته از آموزه‌های دینی عاشورا دانست و تصریح کرد: شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دوران سیدالشهدا با جامعه دوره انقلاب شبهات‌های بسیاری دارد که یکی از این شبهات خالی شدن اسلام از محتوای عملی است.

وی با اشاره به اینکه حاکم کشور دارای مردم مسلمان نباید نسبت به آموزه‌های دینی بی‌توجه باشد، مطرح کرد: حاکمان دوران امام حسین(ع) و دوران امام خمینی(ره) نسبت به رعایت احکام دینی بی‌توجه بودند.

خمینی از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر پرهیز مسؤولان نظام اسلامی از زندگی‌های تجمل‌گرایانه یاد و خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید زندگی اشرافی داشته باشند چراکه در غیر از این صورت حکومت اسلامی را به حکومت سلطنتی تبدیل کرده‌ایم.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: جامعه که از آموزه‌های سیاسی اسلام خالی شده است به جامعه ضد اسلام تبدیل می‌شود و این موضوع در حکومت رژیم شاهنشاهی و یزید به خوبی قابل مشاهده بوده است.

وی با بیان اینکه هنجارشدن اشرافیت و ارزش شدن ثروت از آسیب‌های کنونی جامعه است، عنوان کرد: اسلام نگاه کمونیستی ندارد که همه باید یک اندازه باشند و ثروت نداشته باشند اما اشرافیت قابل قبول نیست زیرا فاصله‌گرفتن میان طبقات مردم و ایجاد تبعیض را به دنبال دارد.

خمینی با تاکید بر اینکه مسؤولان اسلامی نباید روش مسؤولان غربی را دنبال کنند، اضافه کرد: مردم فقر و مشکلات را تحمل می‌کنند ولی نمی‌توانند نسبت به تبعیض ساکت باشند، مشکل سرمایه‌گذاری غرب این است که ثروت 99 درصد مردم جهان در اختیار یک درصد مردم باشد.

وی تبعیض را نتیجه زندگی اشرافی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود به صورت مستمر به حمایت از مردم مستضعف تاکید داشته‌اند چراکه افرادی که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده در میان این قشر حضور دارند.

یادگار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ترامپ برآمده از نظام سرمایه‌داری است زیرا با تکیه بر ثروتی که دارد بالا آمده است و اکنون مسؤولان نظام آمریکا نمی‌دانند با این شخصیت چه کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام نمی‌تواند جامعه فاسد را تحمل کند، عنوان کرد: کسی تصور نمی‌کرد امام خمینی(ره) بدون سرمایه و فقط با تکیه بر وعده‌های الهی بتوانند مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

خمینی پرهیز از مصلحت‌سنجی را از تاکیدات امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: برخی از مصلحت‌سنجی‌ها برخاسته از راحت‌طلبی است چراکه در دوران امام خمینی(ره) برخی خطاب به ایشان می‌گفتند بر اساس مصلحت‌سنجی باید وظیفه شرعی را کنار بگذاریم.

وی ولایت محوری را از دیگر ویژگی‌های نهضت‌های امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) دانست و افزود: اینکه برخی از روشنفکران می‌گویند امام خمینی(ره) ولایت فقیه را مطرح نکرده، اشتباه است؛‌ اکنون باید این اصل مترقی در میان مردم تبیین شود تا دشمنان نتوانند در مورد آن سخنان نادرست مطرح کنند.

این استاد حوزه یادآور شد: اینکه از عاشورا و محرم بدون توجه به آرمان‌های امام خمینی(ره) گذر کنیم و انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخاسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها