خبرهای داغ:
امام جماعت مسجد زینبیه شاهرود

شهدا رفتند تا جامعه تنزل ارزشی پیدا نکرده و از فرامین اسلامی تهی نشود

حجت الاسلام میربدیعی در یادواره شهدای منطقه زینبیه شاهرود گفت: شهدا رفتند تا ما تهی نشویم و جامعه تنزل ارزشی پیدا نکند و از فرامین اسلامی تهی نشود که این زنگ خط است و باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۸۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام میربدیعی در یادواره شهدای منطقه زینبیه و شهدای عملیات محرم شهرستان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد زینبیه شاهرود برگزار شد در سخنانی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در مجلس شهدا اظهار کرد: در طول تاریخ و از اخبار غیبی که ائمه و رسول خدا از آن خبر داده اند پوچ شدن جامعه اسلامی است.

وی افزود: راه شهادت و منطقه و ادبیات شهادت در اسلام و مکتب شیعه سبب می شود تا جامعه بیدار و آگاه شود و باعث عدم تغافل و غفلت جامعه می شود و جامعه به خواب رفته را این خون ها بیدار می کند که مصداق اعظم و اکمل آن خون اباعبدالله الحسین(ع) است.

میربدیعی با اشاره به اخبار غیبی نقل از ائمه و پیامبر خاطر نشان کرد: در این اخبار آمده زمانی برسد که اسلام چیزی جز نام نمانده باشد و معنی آن این است که همه چیز ظاهر اسلامی و نشان اسلامی دارد اما از درون تهی استو اسلام تحقق نیافته است.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند تا ما تهی نشویم و جامعه تنزل ارزشی پیدا نکند و از فرامین اسلامی تهی نشود که این زنگ خط است و باید مراقب باشیم.

امام جماعت مسجد زینبیه با بیان اینکه تحقق قرآن و آیات قرآن باید در زندگی ما ملموس باشد گفت: ما باید خود را به قرآن عرضه کنیم و تنها خواندن و حفظ کردن کافی نیست چرا که این ظاهری است و باید باطن نیز با اینها آمیخته باشد نه تهی که خطر است.

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا جامعه اسلامی تهی و پوچ نشود بیان کرد: ظواهر کار را رعایت کردن و تحقق اسلام نداشتن بدرد نمی خورد و باید در رفتار و کردار و در دانشگاه و بازار و مدرسه و مسجد و خانواده اسلام و قرآن تحقق یابد و اسلام را باید احیا کنیم و نقش خود را دریابیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود با تاکید بر قشر جوان و توجه و دریافتن این قشر مهم جامعه عنوان کرد: سرمایه ما این نسل جوان است که باید حفظ کنیم و مراقبت نماییم.

وی با اشاره به 30 سال امامت امام سجاد در خفقان و سخت ترین شرایط در دوران ائمه اطهار گفت: امام سجاد در 250 سال حضور ائمه در جامعه سخت ترین شرایط را داشتند و اجازه منبر و خطابه را به ایشان نمی دادند و در قالب دعا امام مسائل را مطرح می فرمودند.

میربدیعی با تاکید بر توجه به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه افزود: باید ما در کنار قرآن به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توجه ویژه نماییم و خود را مکلف بدانیم هر روز چند سطر از این کتب مهم اسلامی را مطالعه نماییم که تفسیر قرآن است و باید به این امر دقت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها