مدرس حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام دائم فضای جامعه را غبار آلود کرده و با بوق‌های تبلیغاتی خود از این فضا بهره‌برداری می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۶۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام فرهادی شب گذشته در مراسم وداع با پیکر شهید نجیب الله معصومی در مشهد عنوان داشت: یکی از ترفندهای دشمنان اسلام از صدر تاکنون مسموم کردن فضای جامعه با بوق های تبلیغاتی بوده تا مردم را منحرف و اهداف نامشروع خود را از این فضاها دنبال کند.
 
وی به واقعه شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: وقتی امیر المومنین(ع) در محراب کوفه به شهادت رسیدند خیلی از مردم کوفه تحت تاثیر تبلیغات منفی معاویه و عمر و عاص گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند، لذا باید مراقب بوق های تبلیغاتی دشمن باشیم.
 
فرهادی ادامه داد: نماز ظهر عاشورا تبلور یک حرکت سیاسی و معنوی در واقعه کربلاست و باید امت اسلامی درس هایی از این قبیل را در جامعه خود تبیین و ترویج کند.
 
وی بیان کرد: عده ای در ظهر عاشورا می گویند وقتی که مسجد هست چرا در خیابان نماز بخوانیم، لذا امام حسین(ع) هم می توانست خیمه ای به پا کند و در کمال امنیت آنجا نماز بگذارد، اما این حرکت امام(ع) در ظهر عاشورا که منجر به شهادت و مجروح شدن چند تن از اصحاب با وفایش شده بود، پیام اقامه نماز جماعت را به امت اسلامی منعکس کرد.
 
مدرس حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز هم اگر قرار باشد در هنگام اذان ظهر عاشورا هیئات مذهبی بر طبل ها و سنج های عزاداری بکوبند و به نماز توجهی نداشته باشند این بدان معناست که پیام قیام سیدالشهدا(ع) را درک نکردند، بنابراین می طلبد همه عزاداران حسینی در ظهر عاشورا به صفوف نماز جماعت در خیابانها بپیوندند.
 
مراسم تشیع پیکر مطهر بسیجی شهید نجیب الله معصومی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس تاسوعای حسینی بر دستان مردم تربت حیدریه تشیع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها