خبرهای داغ:
در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی؛

بیش از ۲ هزار نفر به درمانگاه صلواتی سیدالشهداء(ع) قم مراجعه کردند

خامه یار با بیان این که در روزهای تاسوعا و عاشورا، صد پزشک و پیراپزشک در پایگاه درمانی سیدالشهداء حضور داشتند، گفت: در این دو روز بیش از ۲ هزار نفر از خدمات پزشکی این درمانگاه استفاده کردند.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۶۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد خامه یار، مدیر پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء(ع) در روز تاسوعا و عاشورا، عنوان کرد: پایگاه صلواتی سیدالشهداء(ع) به مدت 17 سال است که در روز تاسوعا و عاشورا کار خدماتی درمانی به زائران ارائه می‌دهد.
 
بیش از 2 هزار نفر از خدمات پزشکی پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) استفاده کردند
 
مدیر پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) اظهار داشت: این پایگاه هر سال در دبیرستان دین و دانش واقع در خیابان 19 دی قم (باجک) مستقر می‌شود و با حضور پزشکان حاذق و باتجربه به مداوای بیماران در روز‌های تاسوعا و عاشورا می‌پردازد.
 
خامه یار گفت: این پایگاه از نخستین ساعات روز تاسوعا تا شام عاشورا در حال خدمت رسانی به بیماران و زائران بود و در طول این دور روز، بیش از 2 هزار نفر از خدمات پزشکی پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) استفاده کردند.
 
فعالیت صد پزشک و کادر خدمات پزشکی در درمانگاه صلواتی سیدالشهداء(ع)
 
وی افزود: در این پایگاه، 40 پزشک در زمینه‌های مختلف پزشکی از جمله چشم پزشکی، داخلی، کودکان، زنان، مشاوره و پزشک عمومی و 60 نفر کادر خدمات پزشکی در زمینه‌های پیراپزشکی، مشاوره تغذیه، تزریقات و پانسمان در مدت دو روز تاسوعا و عاشورا حضور داشتند و به مداوای بیماران پرداختند.
 
مدیر درمانگاه صلواتی سیدالشهداء (ع) یادآور شد: بیماران نیازمندی که به این پایگاه مراجعه کردند، از خدمات ویژه ای برخوردار شدند و داروهای آنها توسط یکی از داروخانه‌های خیر با تعرفه 30 درصد محاسبه شد.
 
فعالیت درمانگاه صلواتی سیدالشهداء قم برای هفدهمین سال پیاپی
 
خامه یار بیان داشت: پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) هفدهمین سال است که در زمینه مداوای بیماران در روز تاسوعا و عاشورا فعالیت می‌کند و با وجود این که تبلیغاتی در این راستا صورت نگرفته بود، اما برای مردم و عزاداران شناخته شده است و از استقبال زیادی برخوردار بود.
 
وی با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان کامکار و اداره کل آموزش و پرورش استان قم در فعالیت این پایگاه، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی، امکانات بیمارستان کامکار در بخش‌های مختلف از جمله چشم پزشکی و ... را در اختیار درمانگاه صلواتی سیدالشهداء (ع) قرار داده بود تا برای مداوای بیماران استفاده شود.
 
مدیر پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) تأکید کرد: از آنجا که در روز‌های تاسوعا و عاشورا دسترسی مردم به پزشکان متخصص کم است، این پایگاه در صدد است تا باری از دوش درمان شهر بردارد، به همین دلیل پزشکان متخصص و معروف قم و تهران از روی اعتقاد و با نیت‌های پاک در این پایگاه حضور داشتند و اگر بیمار نیاز به مراجعه مجدد داشت، اقداماتی صورت گرفت تا بدون نوبت و یا هزینه به مطب پزشک مراجعه کند.
 
فعالیت درمانگاه صلواتی سیدالشهداء (ع) در مسیر نجف تا کربلا در اربعین حسینی
 
خامه یار یادآور شد: در حاشیه این پایگاه، نمایشگاه نماز و نمایشگاه اربعین دایر بود، همچنین ایستگاه نقاشی ویژه کودکان مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده بود.
 
وی عنوان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا نماز جماعت در چهار وعده با حضور نمازگزاران و مراجعه کنندگان در این دبیرستان برگزار شد.
 
مدیر پایگاه درمان صلواتی سیدالشهداء (ع) اظهار داشت: درمانگاه صلواتی سیدالشهداء (ع) خدماتی را در اربعین حسینی و در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا خواهد داشت که در حال پیگیری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار