خبرهای داغ:
مسئول کمیته علوم پزشکی خانه نخبگان بسیج استان همدان عنوان کرد
مسئول کمیته علوم پزشکی خانه نخبگان بسیج استان همدان گفت: جای فعالیت‌های فرهنگی و توجیه مردم از مشکلات به وجود آمده در راستای بحران آب بسیار خالی است و باید بیش از بیش به این مهم توجه کرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۴۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ساری در جلسه مشترک کمیته‌های عضو خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری استان همدان بیان کرد: در بحث مبارزه با بحران آب پیش آمده در کشور و به خصوص استان همدان جای انجام فعالیت‌های فرهنگی و توجیه مردم از مشکلات به وجود آمده در راستای بحران آب بسیار خالی است و باید بیش از بیش به این مهم توجه کرد.

وی تصریح کرد: کمبود آب شرب و قابل مصرف در آینده بسیاری از مشکلات بهداشتی را برای کشور و استان‌ها به وجود خواهد آورد چراکه با کاهش منابع آبی زیرزمینی بسیاری از فلزات سنگین و مشکل آفرین برای مردم می‌توانند وارد ذخایر آبی در زیرزمین شوند و عوارضی جبران ناپذیر را به وجود خواهند آورد.

مسئول کمیته علوم پزشکی خانه نخبگان بسیج استان همدان افزود: مردم کشور و به خصوص قشر کشاورز در گذشته قانع بودند و با کشت محصولات با توجه به تامین نیازهای خود و کسب درآمدهای قابل قبول بسیار در مصرف منابع آبی صرفه‌جویی می‌کردند.

وی ادامه داد: امروزه فرهنگ به صورتی شکل گرفته است که اکثر مردم فقط به سود خود و کسب درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برای منابع طبیعی به ویژه آب اهمیت کمتری قائل هستند.

ساری ابراز داشت: باید با کارهای تحقیقاتی به دنبال ریشه‌یابی ایجاد این فرهنگ نادرست در کشور باشیم تا بتوانیم با حداکثر توان برای حل آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید در حوزه مبارزه با برخی مشکلات موجود در استان انجام شود به صدا در آوردن زنگ خطرها برای مسئولین دستگاه‌های اجرایی مربوطه در سطح استان است تا اینکه مسئولین مربوطه با خطرات احتمالی آن آشنا شوند و با توان بیشتری از حل مشکلات با حمایت از کارهای تحقیقاتی بپردازند.

مسئول کمیته علوم پزشکی خانه نخبگان بسیج استان همدان با تاکید بر محدود بودن منابع ابراز داشت: باید تمام کمیته‌های خانه نخبگان بسیج به دنبال یافت راهکارهای کلان حل مشکلات موجود باشند و این راهکارها را در اختیار مسئولین قرار دهند و با مطالبه‌گری به دنبال حل آنها و به ثمر نشستن راهکارهای پیشنهادی خود باشند.

*توجه به کشت گیاهان دارویی در همدان

مسئول کمیته کشاورزی خانه نخبگان بسیج استان همدان نیز بیان داشت: اگر فرهنگ‌سازی تغییر کشت در استان در راستای توجه بیشتر به کشت گیاهان دارویی عملی کرد، می‌توان از وارد شدن فشار به زمین‌های کشاورزی و مراتع استان جلوگیری کرد.

حیدر سیفی ادامه داد: در تغییر الگو کشت بحث استفاده از سموم کشاورزی شیمیایی بسیار کم خواهد شد که این مهم به نوبه خود می‌تواند نقش مهمی در بالا بردن سطح امنیت بهداشتی استان ایفا کند.

وی با بیان این مهم که امروزه اقبال عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی رفته است، خاطرنشان کرد: اگر به کشت گیاهان دارویی و اینکه استان همدان یکی از زیست بوم های بسیار مهم کشت گیاهان دارویی در کشور بوده است، توجه شود می‌ توان درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی برای جوانان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات