مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: قدیمی ترین وقفنامه مرتبط با سید الشهدا در استان یزد 475 سال قدمت دارد.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۳۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از يزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده ضمن تسلیت ایام سوگواری عزای حضرت سید الشهدا (ع)و یاران باوفایشان ابراز امیدواری نمود با شرکت در جلسات عزای حسینی به اولیا دین نزدیک شویم .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه افزود: شانزده هزار رقبه وقفی استان یزد با نیات مختلف واقفین خیر اندیش از جمله روضه خوانی ، تعزیه داری، اطعام ، عتبات عالیات و زوار سید الشهدا، واعظ و ذاکر مجلس امام حسین (ع) نان پای علم و مخارج حسینیه می باشد مرتبط با پاسداشت نهضت عاشورای حسینی است .
وی همچنین افزود: قدیمی ترین مدرک وقفی مرتبط با حضرت سید الشهدا ، وقفنامه خانش بیگم مربوط به سال 963 ه.ق می باشد که 475 سال قدمت دارد و نیت واقف ارجمند صرف عواید موقوفه برای زوار حضرت سید الشهدا است.
زارع زاده همچنین افزود: خانه های وقفی در یزد هستند که روضه خوانی ابا عبد الله الحسین در آن قئمت بالای صد سال دارد که می توان به خانه امام حسینی، خانه وقفی ابراهیم نور الله ، خانه اصفهانیان ، حسینیه خانه ناظم التجار و سرای خان کهنه در بازار یزد اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی هم زمان با سراسر کشور با شعار " انی احامی ابدا عن دینی " در 53 بقعه متبرکه و امامزاده استان یزد در حال برگزاری است و 20 خیمه معرفت با حضور 63 نفر از مبلغین حوزه علیمه قم وروحانیون بومی به منظور پاسخ به مسائل شرعی و احکام، مشاوره و امور تربیتی و اعتقادی برپا گردید است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نماز جماعت ظهر و عصر راس اذان در 46 امامزاده و بقعه متبرکه اقامه خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم های لبیک یا حسین، همایش شیرخوارگان و تجمع احلی من العسل در امامزادگان خبر داد و افزود: هم زمان با عصر روز دوازدهم محرم نیز تجمع بزرگ رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب و با حضور بانوان ولایی در امامزاده شاهزاده فاضل (ع) یزد برگزار می گردد.
حجت الاسلام زارع زاده تبیین شاخصه های فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی سیره و سخن حضرت زینب (س) به عنوان الگوی زنان عالم را از عناوین اهداف برگزاری این تجمع عنوان کرد.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد
ارسال نظرات