آیت الله اعرافی در همایش آمران به معروف وناهیان از منکر:
همزمان با دهه اول محرم همایش امربه معروف و نهی از منکربا حضور فرمانده پایگاهها وشورای امربه معروف در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۲۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،در این همایش آیت الله اعرافی به تشریح اهمیت و جایگاه امربه معروف ونهی ازمنکر در قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به خطبه امام حسین(علیه السلام )در سال 59 در منا و در جمع نخبگان تصریح کرد یکی از عناصر وفلسفه اصلی عاشورا امربه معروف ونهی از منکر می باشد وافزود:در جای جای حرکت امام،شعار امربه معروف و نهی ازمنکر و احیای این فریضه مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه اضافه کرد،سیدالشهداء دراین خطبه محورهای زیادی رابیان نمودنداز جمله ازبی تفاوتی بزرگان ونخبگان جامعه برآشفته شدند وفرمودنداین یک خطر بسیار بزرگ است که افراد برجسته جامعه دچار ویروس بی تفاوتی وبی خیالی شده اندو جامعه بی تفاوت در برابر طیف مظالم ومفاسد به انواع مصیبتها دچارمی شود.

امام جمعه میبد افزود:امربه معروف ونهی از منکر دارای لایه های مختلفی همچون ؛عمومی وهمگانی،خانواده،علما،صاحبان قدرت وحکومت ونخبگان می باشد که شما به عنوان اعضای ستاد امربه معروف ونهی از منکر به نوعی مورد خطاب همه لایه ها می باشید واین وظیفه شما را خیلی سنگین می کند.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر میبددر پایان خواستار جامع نگری نسبت به نهی از منکر و امر به معروف ، همراهی روحانیون،اصحاب فکر و فرهنگ برای حل مشکلات اجتماعی و همکاری و هم افزایی مسئولان با ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شدند.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان در زمینه این واجب فراموش شده ،تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال نظرات