نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه ماندگاری دین و قرآن به امام حسین(ع) گره خورده است، گفت: امام حسین(ع) نگهبان وحی الهی بوده و در جایگاهی قرار گرفته که برای همه بشریت رهبر آزادی و آزادگی است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۸۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در حاشیه مراسم عزاداری روز عاشورا در سنندج در گفت‌و‌گو باخبرگزاری بسیج از کردستان اظهار کرد: ماه محرم فرصتی مناسب برای تقویت روحیه اعتقادی مردم است.

وی با بیان اینکه این ماه فرصتی را برای بازگشت افرادی که ناخواسته مرتکب گناه شده‌اند فراهم کرده است، افزود: همه باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه نهضت عاشورا امام حسین(ع) آبرو، عزت و بندگی به مسلمانان داد، خاطرنشان کرد: بسیاری از ارزش‌های دین اسلام که به فراموشی سپرده شده بود با قیام امام حسین(ع) به بطن جامعه بازگشت.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، حضرت امام حسین(ع) محور حرکت‌های سیاسی و سرآغاز مبارزه با ظلم و ستم بود و قیام عاشورا بهترین درس آزادی و آزادگی را به تمام مسلمانان در طول تاریخ داده است.

وی با بیان اینکه ماندگاری دین و قرآن به امام حسین(ع) گره خورده است، گفت: امام حسین نگهبان وحی الهی است و در جایگاهی قرار گرفته که برای همه بشریت رهبر آزادی و آزادگی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خادم الحسین بودن را افتخار بزرگی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم جلوی انحرافات را بگیریم و با فساد، ظلم و انحراف مبارزه کنیم راهی جز راه امام حسین(ع) و حرکت بر اساس دستورات این امام همام نداریم.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، نهضت عاشورا مکتبی عظیم است و پیام‌های عبرت‌آموزی برای همه مسلمانان جهان دارد که همه باید براساس این آموزه‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی مناسب برای هدایت این حرکت‌ها در جامعه است، گفت: همه مسلمانان باید با الگوگیری از این امام همام در مقابل ظلم و ستم ایستاده و با تمام توان در مسیر احیای معروفات حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از مردم کردستان به عنوان محبان اهل بیت پیامبر نام برد و اظهار داشت: امروز عمده تاریخ کربلا را بزرگان اهل سنت نوشته‌اند که این نشان از عشق و ارادت آنان به اهل بیت پیامبر است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی احیای امر به معروف و نهی از منکر و ادای نماز را از مهم‌ترین فلسفه‌های قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: هر امتی که امر به معروف و نهی از منکر نکند مورد عذاب پروردگار قرار می‌گیرد.

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر کردن نه از عمر و نه از روزی انسان کم می‌کند بلکه، زیرساخت امنیت اجتماعی را ایجاد و مستحکم می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه سلامت جامعه اسلامی در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و حتی سیاسی ما در گرو زنده‌نگه‌داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.


ارسال نظرات