امام جمعه سنندج با بیان اینکه امام حسین(ع) تجلی صفات حسنه و اوج درجات است، گفت: امام حسین(ع) بهترین الگو برای مقابله با منکرات است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۸۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

ماموستا عبدالرحمان خدایی در حاشیه مراسم روز عاشورای حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: مردم کردستان ارادت خاصی به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) دارند و امروز نیز با حضور پرشور در مراسم عاشورای حسینی بار دیگر ارادت خود را به این امام همام نشان دادند.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا برای همه مسلمانان جهان بسیار تلخ و هیچگاه فراموش نمی‌شود، گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و برای رسیدن به این هدف 72 تن از بهترین یاران امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان خون پاکشان فدای اسلام شد.

به گفته امام جمعه سنندج، عزاداری برای امام حسین(ع) دارای سابقه و پیشینه‌ای تاریخی است و تمام علمای مذهب امام شافعی بر سوگواری برای این امام همام تأکید و خود نیز در تمام مراسماتی که برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود شرکت و سوگواری می‌کنند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه حادثه عظیم عاشورا دل هر مسلمانی را به در می‌آورد، گفت: ای کاش تاریخ این واقعه را به خود نمی‌دید، اما قیام امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام بود و به حق چنین هدف والایی موجب ماندگاری آن با گذشت 1400 سال است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تجلی صفات و اوج درجات است، گفت: امام حسین(ع) بهترین الگو برای مقابله با منکرات و احیای معروفات در جهان است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: بندگی‌ و عبادت‌ خداوند متعال‌ به‌ میزان‌ شناخت‌ و معرفت‌شخص‌ از ذات‌الله بستگی دارد و سرور آزادگان‌، خدا را چنان‌ شناخته بود که در عبادت بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) محبوب پیامبر خدا(ص) بود و متعلق به همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان پیامبر مکرم اسلام دارند و اشعار زیادی در وصف اهل بیت پیامبر سروده‌اند.

ماموستا خدایی کرامت، سخاوت و علم و تقوا و قیام در برابر ذلت را از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: در حقیقت از دیدگاه اهل سنت قیام امام حسین(ع) بازگشت به اصل اسلام بود.


ارسال نظرات