نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اگر مسلمانان راه‌های نفوذ دشمنان را ببندند بسیاری از مشکلات از بین می‌رود و حضرت ابوالفضل عباس(ع) بهترین الگو در این زمینه برای همه انسان‌ها است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی رحمانی‌سبزواری در مراسم عزاداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حسینیه سنندج اظهار کرد: امیدواریم در این شب‌های عزیز دل‌های ما به معرفت، محبت و معارف قرآن کریم بیش از پیش مانوس شود.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به کسی ولایی می‌گویند که کردارش، شبیه به کردار ولی باشد، و گفتار و عقیده یک ولایی واقعی باید مطابق با رفتار، عقیده و گفتار ولی باشد.

رحمانی‌سبزواری گفت: اگر کسی بگوید ولی من حسین(ع) است، اما اعتقادات و رفتارش با امام حسین(ع) مطابق نباشد ارزشی ندارد، چراکه این ادعا باید در عمل نیز خود را نشان دهد.

این مسئول با بیان اینکه امام سجاد(ع) 9 ویژگی را برای حضرت ابوالفضل عباس(ع) عنوان کرده است، اظهار کرد: بصیرت نافذ، بینش عظیم، ایمان بسیار و شدید، جهاد در محضر امام حسین(ع)، جانبازی و ایثار، شهادت در راه امام خود، تسلیم در برابر جانشین رسول خدا(ص)، تصدیق امام زمانش، وفاداری، تلاش تا آخرین حد از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم ابوالفضل عباس(ع) است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) به معنای واقعی نافذ و بصیر است، خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی قدرت دیدی که بتواند خیر و شر را تشخیص دهد و بداند چه راهی او را منشا خیر و چه اقدامی او را به منشا شر تبدیل می‌کند.

رحمانی‌سبزواری با بیان اینکه کسانی که اهل بصیرت نیستند در سر دو راهی صدق و کذب، دروغ می‌گویند و باطل را بر می‌گزینند، گفت: این بصیرت است که انسان را سر دو راهی‌ها راهنمایی هدایت و راهنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل عباس(ع) ضمن اینکه بصیرت داشت، نافذ بصیرت بود و به راحتی درون دیگران را می‌خواند و همین امر موجب حرکت درست و ماندگار شدن ایشان شد.

به گفته نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه، یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه بشری انتخاب است و در هنگامی که در سر دو راهی حق و باطل، صدق و کذب و خیر و شر قرار می‌گیرند در انتخاب درست دچار مشکل می‌شوند.

رحمانی‌سبزواری اضافه کرد: اگر مسلمانان راه‌های نفوذ دشمنان را ببندند بسیاری از مشکلات از بین می‌رود و حضرت ابوالفضل عباس(ع) بهترین الگو در این زمینه برای همه انسان‌ها است.


ارسال نظرات