مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: نقش زنان در ایجاد آرامش در خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است و اهرمی کمکی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۷۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در کارگاه آموزشی تاثیر نهضت حسینی در احیای دین که با حضور مدیرکل فرق و مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: زنان نقش بی‌بدیلی در جامعه دارند و به عنوان نیمی از جامعه در راستای فرهنگ‌سازی و تربیت و آگاه‌سازی حضور فعالی ایفا می‌کنند.

وی رسالت بانوان را انسان‌سازی و تربیت انسان‌ها به عنوان مهمترین و ارزشمندترین مولفه در جامعه نام برد و گفت: با تربیت فرزندان صالح کمک بزرگی به ایجاد جامعه‌ای سالم و معنوی خواهند کرد.

این مسؤول همچنین به نقش بانوان در توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک نیاز ضروری در جامعه اشاره کرد و افزود: نیاز ضروری جامعه ما در حال حاضر تربیت قرآنی است و باید قرآن وارد زندگی همه مردم شود و مفاهیم قرآنی در زندگی جاری و ساری گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: تبلیغات اسلامی با وجود داشتن تشکل‌هایی مانند بانوان فرهیخته و فعالان قرآنی و فرهنگی می‌تواند گام ارزشمندی در در راستای ایجاد راهکارهای علمی برای توسعه فرهنگی و دینی جامعه بردارد.

حجت‌الاسلام کرمی ترویج مفاهیم تعالی قرآنی، تقویت مهارت های زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و نقش زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را از دیگر تاثیر نقش زنان در جامعه برشمرد و خواستار توجه جدی بانوان به این موارد شد.

وی همچنین بر مهارت تعامل با دیگران تاکید کرد و یادآور شد: عدم تعامل داشتن موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه خواهد شد و نباید این مهم را نادیده گرفت.

وی نقش زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی را اساسی خواند و اضافه کرد: بانوان با ایجاد آرامش در خانواده می‌توانند کمک بزرگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کنند.

در این کارگاه آموزشی علاوه بر مدیحه‌سرایی مدیرکل فرق و مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی نیز به عنوان مدرس کارگاه به ارائه مطالبی در خصوص فلسفه قیام نهضت امام حسین(ع) پرداخت.

این کارگاه آموزشی با حضور بانوان فرهیخته، مجمع فاطمیون و بانوان فعال در عرصه فرهنگی و قرآنی برگزار شد.


ارسال نظرات