امام جمعه موچش گفت: رمز پایداری و ماندگاری دین مبین اسلام ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۷۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی در همایش امر به معروف و نهی از منکر سازمان صنعت و معدن استان کردستان که با عنوان همه مسئولیم در سلامت محیط کسب و کار و تقویت اقتصاد مقاومتی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه رسالت تمامی پیامبران گسترش معروفات در جامعه بوده و معروفات چه به نفع فرد، چه به نفع اجتماع و چه به نفع آخرت باشد باید در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: خداوند متعال هر آنچه را که به عنوان منکر در جامعه قرار داده به ضرر فرد، اجتماع، دنیا و یا آخرت است و باید از منکرات دوری کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف فریضه‌ای واجب مانند نماز برای همه افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: افرادی که امر به معروف در جامعه انجام دهند در واقع بر روی زمین خلیفه خداوند و پیامبر خواهند بود.

امام جمعه موچش یادآور شد: امر به معروف راه پیامبر و اولیای الهی است و چنانچه در جامعه‌ای معروفات برچیده شود راه پیشرفت و رشد آن جامعه بسته خواهد شد.

ماموستا بهمنی تصریح کرد: سلامت امروز جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و اسلام تا زمانی زنده و پویا است که این فریضه الهی در جامعه ترویج یابد.

وی رعایت امر به معروف را عامل افزایش برکت و نعمت خواند و گفت: عظمت و برکت در جامعه‌ای افزایش می‌یابد که افراد آن جامعه سالم زندگی کنند و آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

این مسؤول نبود امر به معروف در جامعه را عامل تسلط اشرار بر جوامع دانست و افزود: شکل‌گیری اختلاف بین امت اسلامی و نزول عذاب بر خاص و عام عواقب عدم رعایت معروفات در جامعه است.

امام جمعه موچش خاطرنشان کرد: انسان‌ها نباید نسبت به رعایت معروفات جامعه بی‌تفاوت باشند لذا هر کسی در قبال رعایت این مهم به اندازه خود مسئول است.

ماموستا بهمنی شهادت امام حسین(ع) را دردناک‌ترین واقعه تاریخ خواند و گفت: امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام و قرآن و سنت قیام کرد و امروز رسالت همه ماست که برای خواست امام حسین که همانا ترویج معروفات و نهی از منکرات بود تلاش کنیم.

در این همایش با اهدای لوح و جوایزی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر اصناف و بازاری تجلیل شد.


ارسال نظرات