معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان
معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: با نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، معروفات گسترش می‌یابد و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۷۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

علی‌اکبر گروسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، به اهمیت و تاثیرات احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این فریضتین الهی در جامعه به درستی عملیاتی شوند، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه‌کن می‌شود.

گروسی تصریح کرد: جنس تهدیدهای امروز دشمنان علیه ایران با گذشته فرق می‌کند، از این رو برای مقابله با این تهدیدات باید با برنامه‌ریزی درست و تعامل بیش از پیش به منظور جلوگیری از موازی کاری حرکت کنیم.

وی به تهدیدات شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: اساس و هدف اصلی بسیاری از شبکه‌های مجازی پایین آوردن اعتقادات و ارزش‌ها و باورها مردم ایران است.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، این شبکه‌ها در قالب برنامه‌های مختلفی به صورت کاملا نرم بی‌احترامی به والدین، کوچک‌شمردن واجبات دین، از بین بردن قبح گناه، رابطه نامشروع بین پسر و دختر و برداشتن احترام در بین خانواده‌ها را ترویج می‌دهند.

گروسی صیانت از حریم خانواده را امری ضروری در برهه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: گوشزد کردن تهدیداتی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به نوعی جامعه و بخصوص جوانان را تهدید می‌کند، به مردم برای جلوگیری از به دام افتادن آنها در این فضاهای غبارآلود ضروری است.

معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: فضای مجازی در کنار فرصت‌های خوبی که برای اطلاع‌یابی از رویدادهای روز و مطالعه دارد، تهدیدات بی‌شماری نیز دارد که بهره‌برداری نادرست از آن نگران‌کننده است.

به گفته گروسی، اگر تمامی کشورها در تحریم ایران متحد بودند، اما فضای مجازی و امکانات استفاده از آن تحریم نشد، چون می‌خواهند با این روش‌ها پایه‌های ارزشی جامعه ایرانی را سست کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 10 شورای امر به معروف با 103 عضو در مجتمع‌های قضایی سطح استان خاطرنشان کرد: در شهرک مسکونی انتظامی 3 شورا با 31 عضو، یگان انتظامی 3 شورا با 26 عضو، دادسرای انتظامی 2 شورا با 17 نفر عضو، لشکر 3 شورا با 26 نفر عضو، یگان سپاه 2 شورا با 22 نفر عضو و در شهرک‌های کاظمی و ورمقانی نیز 2 شورا با 19 نفر عضو در سطح استان فعالیت می‌کنند.

گروسی با بیان اینکه معاونت سازمان‌های نظامی و قضائی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاش خود را برای انجام وظایف محوله بکار می‌گیرد و از ظرفیت‌های قانونی نیز برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کند، تصریح کرد: نشست‌های فصلی با ضابطین و ناصحین امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمام اعضای شوراها، همکاری لازم با دیگر معاونت‌های ستاد احیا و اجرای طرح تذکر لسانی از جمله اقدامات و برنامه‌های این معاونت در طول سال است.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: این معاونت بر مبنای برنامه عملکردی که ستاد استانی در اختیار آن قرار داده، حرکت می‌کند و اقدامات خوبی در زمینه توسعه و احیای این فریضتین الهی انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به نقش ستاد امر به معروف و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: با نهادینه‌ کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، منکرات از جامعه رخت بربسته و معروفات گسترش می‌یابند و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.


ارسال نظرات