امام جمعه سنندج

شاخص‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نمود بیشتری یابد

امام جمعه سنندج خواستار احساس مسؤولیت همگانی در خصوص ترویج هرچه بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۶۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج با تبریک آغاز سال جدید قمری و هجرت رسول‌الله(ص) به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: قدم‌نهادن در مسیر اسلام و آموزه‌های مکتب رسول‌الله(ص) تنها راه هدایت‌بخش بشری است.

وی افزود: ماه محرم سرشار از درس‌ها و پیام‌های بزرگی است برای همه مسلمانان جهان که باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته بر توجه همه اقشار مردم به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احساس مسؤولیت همگانی در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: باید پیر و جوان و زن و مردم در برابر نابسامانی‌های فرهنگی و اجتماعی احساس مسؤولیت کنند.

ماموستا خدایی افزود: همه ما باید بدانیم که رسانه‌های غربی و شبکه‌های ماهواره‌ای هدفی جز تخریب اذهان و افکار مسلمانان و سیطره فرهنگی بر جوامع اسلامی را دنبال نمی‌کنند.

وی افزود: باید با هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان اسلامی بایستیم و از آیین، سنن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود دفاع نماییم.

امام جمعه سنندج از ترویج آموزه‌های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان و فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم برای حضور هرچه بیشتر آنان در اماکن دینی و مذهبی به عنوان راهکاری مناسب در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان نام برد.

ماموستا خدایی افزود: تا زمانی که ارزش‌های دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی نمودی عینی داشته باشد هیچ‌کدام از توطئه‌های دشمنان به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و عفاف در نقاط مختلف استان اظهار کرد: فرهنگ و باورهای دینی مردم کردستان از دیرباز تاکنون شهره عام و خاص بوده است و انتظار می‌رود مردم این خطه همچون گذشته با تکیه بر سنن، آیین و فرهنگ والای خویش از ورود مظاهر بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنند.

گفتنی است؛ در پایان نماز جمعه این هفته نیز نمازگزاران سنندجی در راهپیمایی خواستار توجه ویژه مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شدند و توطئه دشمنان اسلام و مزدوران آنها را محکوم کردند


ارسال نظرات