دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: اگر امروز برخی‌ها به راحتی به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند و عده‌ای در محرومیت کامل به سر می‌برند به دلیل بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۶۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اظهار کرد: دشمنان امروز تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به دین اسلام و مسلمانان به کار بسته و برنامه‌های مختلفی را در این راستا طراحی و اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان به عنوان پیروان این دین الهی باید در قبال دین اسلام احساس مسوولیت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز زمانی که حرف از امر به معروف و نهی از منکر به میان می‌آید همه فکر می‌کنند که توجه به این فریضتین الهی فقط مخصوص کشور ایران و یا سازمان و فرد خاصی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی است که جاری‌شدن آن در جامعه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند و جامعه را سالم نگه می‌دارد تا مسلمانان از آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره دور بمانند.

مرادی افزود: اگر امروز در برخی از کشورهای مسلمان، شاهد کشته‌شدن مسلمانان به دست همدیگر هستیم ناشی از تاثیرگذاری شیطنت‌های دشمنانی است که تنها راه از بین بردن اسلام را درگیر کردن مسلمانان با خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی برخی کشورهای اسلامی به جای اینکه دست به دست سایر کشورهای مسلمان بدهند و در برابر دشمنان ید واحد شوند با پول‌های آمریکایی و اسرائیل دست به کشتار مسلمانانی می‌زنند که واقعا در تامین نیازهای اساسی خود عاجز هستند و با بدترین شرایط آنها را به شهادت می‌رسانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزایش برخی منکرات در جوامع اسلامی را یادآوری کرد و گفت: امروز مسئله حجاب به عنوان یک ضرورت مهم مورد تاکید دین اسلام، نادیده گرفته می‌شود.

به گفته الله‌مرادی، توجه به حلال و حرام، رعایت حدود شرعی و اسلامی، دستگیری از فقرا، رعایت حجاب و عفاف از معروفاتی است که باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

امر به معروف و نهی از منکر یک کار جمعی است

وی با بیان اینکه گسترش معروفات در جامعه موجب حذف منکرات می‌شود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک کار جمعی است و همه باید در حد توان خود در این زمینه ورود و تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: ملت ایران با تکیه بر دستورات دینی هشت سال در مقابل هجمه دشمنان ایستادند و صدام را که 49 کشور دنیا از او حمایت می‌کرد به زانو در آوردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

مرادی اظهار کرد: اگر دشمن نتوانست از طریق مرزهای جغرافیایی به ملت ایران ضربه وارد کنند، امروز به دلیل اینکه ایران پرچم‌ توحید را در دست دارد با تمام توان برای ضربه‌زدن و جلوگیری از حرکت روبه رشد این ملت جلو آمده است.

وی افزود: دشمن هجمه تمام عیار فرهنگی را برای ضربه‌ به اعتقادات و ارزش‌های مسلمانان به ویژه ملت ایران آغاز کرده است و با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای سعی در دستیابی به اهداف شوم خود دارد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع برنامه‌ها و فیلم‌های مستهجن از طریق 330 شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود، گفت: در حالی که آمریکا و کشورهای اروپایی خود تولیدکننده این خوراک‌های مخرب رسانه‌ای هستند پخش این برنامه‌ها در کشورهای خودشان ممنوع است و یا باید بابت آن پول پرداخت کنند، اما با هزینه‌های هنگفت آن را به صورت رایگان در اختیار کشورهای مسلمان قرار می‌دهند.

افزایش بزهکاری‌ و اعتیاد نتیجه اثرگذاری ماهواره است

الله‌مرادی گفت: امروز دشمنان با تمام نیرو و قوا آمده‌اند تا ملت ایران که سخت‌ترین شکست‌ها را در طول جنگ تحمیلی به آنها وارد کردند از راه هجمه‌های فرهنگی و از طریق مرزهای عقیدتی و فکری به زانو درآورند.

به گفته وی، امروز دیگر مرز بین دشمن و ملت ایران مرز جغرافیایی نیست که بتوان از طریق توپ و تانک مانع از نفوذ آنها شد، چراکه دشمن شبیخون فرهنگی همه‌جانبه‌ای را علیه ما آغاز کرده که برای مقابله با آن باید عزمی جهادگونه مانند هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزایش نرخ طلاق در بین جامعه ایرانی را متذکر شد و گفت: امروز متاسفانه طلاق در بین زوج‌هایی رخ می‌دهد که بیش از 3 تا 4 دهه با هم زندگی کرده‌اند و این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

الله‌مرادی استفاده از سریال‌های مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای را یکی از عوامل مهم در افزایش نرخ طلاق در کشور دانست و گفت: امروزه بیش از 9 هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است و همین امر موجب شده شاهد افزایش بسیاری از بزهکاری‌ها همچون اعتیاد، دزدی و غیره در جامعه باشیم.

ستاد امر به معروف به دنبال مچ‌گیری نیست

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین و کارسازترین ابزار مسلمانان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی‌ دشمنان است و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز دنبال مچ‌گیری نیست و تمام توان خود را برای ایجاد جامعه‌ای سالم و تبدیل این فریضتن الهی به یک فرهنگ عمومی بکار گرفته است.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه در مسیر اجرای این فریضتن الهی گام بردارند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه‌کن خواهد شد.

الله‌مرادی تصریح کرد: اگر امروز برخی‌ها به راحتی به بیت‌المال دست درازی می‌کنند و عده‌ای در محرومیت کامل به سر می‌برند به دلیل بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است.


ارسال نظرات