امام جمعه کامیاران

ایجاد شکاف در بین مسلمانان هدف اصلی دشمنان است/ قیام عاشورا درس عدالت‌طلبی به مسلمانان داد

امام جمعه کامیاران ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان را مهم‌ترین هدف دشمنان برای ضربه زدن به دین اسلام دانست.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۲۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، توفیق قربانی در مراسم جانمایی قرآن نگل روستای کاشتر اظهار کرد: اسلام دین عالم‌گیر است و توطئه‌های مستکبران برای حذف این دین الهی راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام توان و ظرفیت خود را برای ضربه زدن به دین اسلام به کار گرفته است، گفت: دشمن شکاف و ایجاد تفرقه بین مسلمانان را تنها راه رسیدن به اهداف شوم خود می‌داند و برای دستیابی به این هدف دست به هر اقدامی می‌زند.

به گفته امام جمعه کامیاران، مهم‌ترین نیاز امروز جوامع اسلامی حذف شکاف‌ها و تقویت هرچه بیشتر وحدت برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است که این مهم با تکیه بر مشترکات تحقق می‌پذیرد.

ماموستا قربانی در ادامه از قرآن کریم به عنوان هادی و هدایت‌کننده جامعه بشری نام برد و گفت: برای دستیابی به گنجینه‌های ارزشمند این کتاب آسمانی، باید خود را مخاطب آیات خدا قرار دهیم.

وی تفکر و اندیشه در قرآن را ضروری خواند و تصریح کرد: تمام عزّت و ارزش ما مسلمانان سرچشمه از این کتاب الهی است و باید به نحو شایسته در خدمات آیات آن باشیم و از دستورات سراسر حیات‌بخش آن بهره‌ بگیریم.

به گفته امام جمعه کامیاران، قرآن کریم کتاب زندگی انسان بوده و عمل به دستورات آن سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد، چراکه در آیات سراسر نور قرآن کریم راه صحیح زندگی برای انسان‌ها بیان شده است.

وی از مردم کردستان به عنوان مردمی دیندار نام برد و خاطرنشان کرد: وجود قرآن‌های خطی در روستاهای دور و نزدیک این استان نشان از دینداری مردمان این استان است.

امام جمعه کامیاران در ادامه به فلسفه قیام عاشورایی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با نثار جان خویش بار دیگر دین رسول الله(ص) و آموزه‌های قرآنی را در جامعه اسلامی زنده کردند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) درس آزادگی و عدالت‌طلبی را به همه مسلمانان داد، خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و مقابله با منکرات مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) در قیام عاشورا بود که امروز باید به عنوان الگوی حرکتی یکایک مسلمانان قرار گیرد.


ارسال نظرات