دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خبر داد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در حال حاضر 61 شورای امر به معروف در مرکز استان و 378 شورا در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۲۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در همایش «همه مسئولیم در حفظ سلامت اداری» که با حضور معاون ستاد مرکز امر به معروف و نهی از منکر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 61 شورای امر به معروف در مرکز استان و 378 شورا در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی شوراها اولویت ستاد امر به معروف استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در سال جاری اقدامات اساسی در راستای کیفیت‌بخشی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان انجام شده است هرچند شاید از نظر کمیت نسبت به سال گذشته تعداد شوراها کاهش پیدا کرده باشد.

به گفته وی، در حال حاضر 654 نفر عضو شواهای استانی و 3 هزار و 251 نفر عضو شوراهای شهرستانی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان همچنین به فعالیت 70 یاور معروف در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: 70 یاور معروف نیز در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 960 شورای یادآوران مدرسه با عضویت بیش از 11 هزار و 520 نفر در سطح مدارس استان فعال بوده و در راستای احیا و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند.

به گفته الله‌مرادی، 308 شورای اتحادیه‌ها با عضویت 2 هزار و 559 نفر و 25 شورای هیت‌های مذهبی با عضویت 247 نفر در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در 6 سمن فعال ایجاد شده است، اظهار کرد: 315گروه تذکر لسانی با عضویت 3 هزار و 150نفر عضو در استان فعال و در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خاطرنشان کرد: 20 گروه خواهران با عضویت بیش از 200 نفر در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سطح استان فعال شده است.

به گفته وی، 384 شورا در مساجد مرکز استان با عضویت 2 هزار و 162 نفر جمعیت و 5 شورای امر به معروف و نهی از منکر در بقا متبرکه و 2 شورا در سازمان‌های نظامی و غیره در استان تشکیل شده است.

الله‌مرادی با اشاره به فعال‌سازی160 تیم و گروه عیون خودرویی و اماکن در استان گفت: 60 گروه از این تعداد در مرکز و 100 گروه در سایر شهرستان‌های استان تشکیل و فعالیت می‌کنند.

وی بازمهندسی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را از اقدامات مهم ستاد امر به معروف در استان عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه‌های استان در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان تلاش‌های جدی انجام داده‌اند اما انتظارات بیشتری در این زمینه داریم.


ارسال نظرات