قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کردستان محرومیت‌های خاص خود را دارد و با اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی مناسب می‌توان از ظرفیت سنت حسنه وقف و خیرین در راستای کمک به رفع این محرومیت‌ها اقدام کرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۱۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالرضا عابد در جلسه تخصصی وقف با حضور استاندار کردستان، اظهار کرد: سنت حسنه وقف باید توسط صدا و سیما، رسانه‌ها و مسؤولین استان تبلیغ شود.

وی افزود: کردستان محرومیت‌های خاص خود را دارد و با اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی مناسب می‌توان از ظرفیت سنت حسنه وقف و خیرین در راستای کمک به رفع این محرومیت‌ها ‌گام برداشت.

قائم‌مقام سازمان اوقاف ادامه داد: کردستان موقوفات بزرگی دارد که اکثریت آنها با نیات مساجد بوده و ایجاد وقف‌های جدید با نیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در استان نیازمند حمایت و تبلیغ هرچه بیشتر در این زمینه است

عابد بیان داشت: افزایش بهره‌وری بیشتر موقوفات نیازمند همکاری تمامی نهادهای استان است در صورتی که حمایت‌های لازم در زمینه افزایش بهره‌وری موقوفات انجام گیرد مردم رغبت بیشتری به سمت این سنت حسنه نشان خواهند داشت.

عابد با اشاره به رنج‌های مردم کردستان در طول تاریخ انقلاب گفت: جنگ در این استان بیشتر از استان‌های دیگر طول کشید و مردم شریف استان و در رآس آنان پیشمرگان مسلمان کرد در ایام انقلاب رنج‌های فراوانی را برای ایجاد امنیت و آرامش کردستان متحمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم کرد بسیار ارزشمند است زیرا که در این دیار مردمی خوب و پاک سرشت زندگی می‌کنند که هر کسی گذری به اینجا داشته باشد مهر مردم خونگرم کرد به دلش خواهد نشست.


ارسال نظرات