نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با فرهنگ‌سازی مناسب به دغدغه همگانی تبدیل شود و همه در این راستا خود را مسؤول و وظیفه‌مند بدانند.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۱۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش استانی همه مسؤولیم در حفظ سلامت محیط اداری در سنندج، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با فرهنگ‌سازی مناسب به دغدغه همگانی تبدیل شود و همه در این راستا خود را مسؤول و وظیفه‌مند بدانند.

وی با بیان اینکه همه ما باید خود را مسؤول بدانیم و اجازه ندهیم مباحثی که باعث فساد انحراف و مشکل می‌شود اثرگذاری خود را در جامه بگذارد گفت: مسائلی که بستر انحرافات را در جامعه فراهم می‌کنند را باید با تذکر به موقع در جامعه ریشه‌کن کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم، دشمنی به نام نفس عماره داریم که در وجود همه ما قرار دارد و این دشمن درونی تمام توان خود را برای منحرف کردن انسان بکار می‌برد.

حسینی‌شاهرودی از شیاطین انس به عنوان دشمن خطرناک‌تر از شیاطین جن نام برد و گفت: همه اینها دنبال این هستند که انسان در مشکلات دنیوی باقی بماند و از آخرت غافل شود.

وی اظهار کرد: شیاطین انس و جن در تلاش هستند که راه برای منکرات و حذف ارزش‌ها فراهم شود و این تنها به غرائض جنسی خلاصه نمی‌شود و در بخش‌های مختلف نمود پیدا می‌کند تا انسان منحرف و در مسیر غیر الهی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان الگوگیری از عاشورای حسینی را در چنین شرایطی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) زمانی که دین جدش را در خطر دید و احساس کرد به ارزش‌های الهی و انسانی تعدی می‌شود موضع خود را به بهترین شیوه مشخص می‌کند.

حسینی‌شاهرودی افزود: در چنین شرایطی امام حسین(ع) در کنار زیارت جدش حضور پیدا می‌کند و خدا را شاهد می‌گیرد که من معروفات را قبول دارم و می‌خواهم در برابر منکرات ایستادگی کنم و از خداوند طلب کمک برای گام نهادن در این مسیر می‌کند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مورد رضای خدا است و همه ما باید از فرهنگ را در خود نهادینه کرده باشیم که جایی که منکرات وجود دارد باید اصلاح و جلوی منکرات گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر کردن و حرکت در این مسیر باید برای رضای خداوند باشد و بر اساس این مبنا در راستای اصلاح جامعه و محیط پیرامونی گام برداریم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه برخی انسان‌ها که همنشین و هم زیست حیوانات می‌شوند اصل انسانی و ارزش‌های خود را فراموش کرده‌اند، افزود: اینگونه انسان‌ها ارزش خود را در حد زندگی با حیوانات می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورایی خود جلوی انحرافات را در جامعه گرفت، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که به حق عمل نمی‌شود و منکرات جای معروفات را می‌گیرد قیام کردن در این شرایط و به شهادت رسیدن بزرگتر معروفات است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید با الگوگیری از امام حسین(ع) بستر ترویج و نهادینه کردن امر به معروف را در ادارات فراهم کنند تا از بروز و ظهور فساد اداری جلوگیری کرد.


ارسال نظرات