مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: هدف از تشکیل ستاد جمعیت بانوان فرهیخته در استان سیاستگذاری در حوزه زنان و خانواده است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۰۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع بانوان فرهیخته استان کردستان در سنندج اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته از سال 86 توسط سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و در سال 92 با تغییر اساسنامه به صورت مستقل و مردمی‌تر شکل گرفت.

وی افزود: هدف از مردمی کردن این ستاد عدم تصدیگری دولت و واگذاری بسیاری از کارها به خود مردم به عنوان یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه این جمعیت براساس اساسنامه در هر استانی باید 50 عضو داشته باشد، یادآور شد: مدرک تحصیلی اعضای این جمعیت باید بالاتر از لیسانس باشد و بانوانی که در جمعیت استان عضو شدند بانوانی عالم و توانمند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: وظیفه این جمعیت سیاستگذاری در حوزه زنان و خانواده و رصد آسیب‌ها و برنامه‌ریزی در این حوزه است.

کرمی اضافه کرد: تقویت‌ مهارت‌های زندگی در حوزه زنان و خانواده نیز از دیگر رسالت‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان است.

این مسؤول افزود: این جمعیت در سه حوزه فعالیت خود را انجام می‌دهد که این سه حوزه شامل تعمیق باورهای دینی و پاسخ به شبهات دینی، تحکیم بنیان خانواده و مدیریت فضای مجازی است.

وی در پایان بیان کرد: در این سه حوزه یاد شده بانوان فرهیخته استان راهکارهای لازم را ارائه و برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد.


ارسال نظرات