نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تمامی آزادی‌خواهان جهان در تمامی کشورها امام حسین(ع) را الگوی خود در مبارزه علیه ظلم و فساد قرار می‌دهند و در ایام ماه محرم به عزاداری می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۹۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر که در سالن امام خمینی(ره) قروه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در فلسفه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد این است که نهضت امام حسین(ع) با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر آمیخته است.

وی افزود: هر مسلمانی باید نسبت به معروفات عشق بورزد و نسبت به منکرات بیزاری بجوید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: این نشانه انسان مومن است که از منکرات کراهت داشته باشد و این‌چنین ایمان در قلب انسان رسوخ می‌کند.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: مومن در مرحله نخست معروفات را دوست می‌دارد و در مرحله بعد نسبت به امر به معروفات اقدام می‌کند.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) با قیام خود به دنبال اصلاح امت اسلام بودند و مومن نیز باید تا پای جان در پی دفاع از ارزش‌های اسلام باشد.

وی با اشاره به شرایط زندگی در جوامع غربی افزود: هم اکنون در جوامع غربی 60 درصد از فرزندان بدون خانواده هستند و این نشان دهنده ضعف جوامع غربی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فاصله گرفتن از مبانی دینی انسان را دچار انحطاط می‌کند، گفت: انسان اگر از مبانی دینی فاصله بگیرد انسان‌های فاسد نیز بر او حاکم می‌شوند و فرهنگ غربی در زندگی او رسوخ خواهد کرد.

وی به رعایت حجاب و عفاف تاکید نمود و تصریح کرد: جامعه باید دارای امنیت اخلاقی باشد و در این میان باید با بدحجابی و بی حجابی برخورد شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه باید با معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله شود افزود: فرهنگ امام حسین(ع) و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ترویج داده شود.

وی نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را نعمتی بیکران توصیف نمود و تاکید کرد: ما باید خداوند را شاکر باشیم که رهبری چون مقام معظم رهبری را برای ما قرار داده است و در امر به معروف و نهی از منکر باید از مقام معظم رهبری تبعیت نماییم.

وی با بیان اینکه مزیت نیروهای نظامی ما در ایمان به خدا و تبعیت از ولایت است بیان داشت: امروز نیروهای مسلح ما از جان و دل به مقام معظم رهبری عشق می ورزند و پیرو امر ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان پیشرفت‌های فرهنگی، نظامی، موشکی و هسته‌ای را مرهون توجهات و توصیه‌های مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: توجه به بیانات مقام معظم رهبری و سرلوحه قراردادن توصیه‌های ایشان پیشرفت‌های عظیم ایران اسلامی را رقم زده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود عاشورا را ماندگار توصیف نمود و گفت: عاشورا و حوادث دشت کربلا باید همیشه برای همگان توصیف شود تا نسل‌های آینده با الهام از عاشورا در برابر فساد ظالمان بایستند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، تمامی آزادی‌خواهان جهان در تمامی کشورها امام حسین(ع) را الگوی خود در مبارزه علیه ظلم و فساد قرار می‌دهند و در ایام ماه محرم به عزاداری می‌پردازند.


ارسال نظرات