دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرباز گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کار فرهنگی است که باید با ظرافت خاص انجام شود و نباید موجب هتک حرمت گردد
کد خبر: ۸۷۶۱۱۸۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
سرهنگ رضا سارانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان   با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: اجراي صحيح امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، علاوه بر ایجاد فضای معنوی و به دور از گناه، می تواند اجتماع را از جنبه‌هاي مختلف در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن بيمه کند.
وی افزود: متاسفانه در جامعه کنونی به مقوله امر به معروف و نهي از منكر کمتر توجه می شود و مردم از آن غافل شده اند، اما باید به این نکته توجه کرد که امیرالمومنین علی (ع) در باره فضیلت این دو فریضه الهی فرمودند اگر همه اعمال را در یک کفه ترازو بگذارند و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر، باز هم امر به معروف و نهی از منکر، سنگین تر است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرباز با بیان اینکه، امر به معروف و نهی از منکر، تذکر، توجه و بیدار باشی است که باعث هوشیاری ملت می شود. بیان کرد: هر پدر و مادری در هر روز چندین مرتبه به فرزندانش  امر و نهی کرده و هشدار می دهیم و برای دوری از خطرات دائما به آنها تذکر می دهیم که این موضوع خود تعریفی از امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به برخی از منکرات در جامعه، تصریح کرد: غیبت کردن، دزدی، مصرف مواد مخدر، رشوه خواری و بی بند و باری از جمله منکراتی است که همه جامعه باید به عنوان منکرات با آنها مقابله کرده و با تذکرات دلسوزانه و پرمهر از آنان جلوگیری کنند.
سارانی همچنین از ارتباطات پنهانی  و بدحجابی به عنوان منکراتی که قشرجوان را هدف قرار داده نام برد و خاطرنشان کرد: بدحجابی و ارتباطات پنهانی دختران و پسران از منکراتی هستند که زمینه فسادهای دیگر را ایجاد کرده و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود و خانواده ها باید با آموزش های درست و ایجاد فضای امن و پر از محبت در خانه ها با این منکرات مقابله کنند.
وی با انتقاد از افرادی که نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت هستند، بیان کرد: احیای این فریضه از اهداف اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) است، اما گاهی مدعیانی که خود را فدایی سید الشهدا می دانند، به هدف قیام آن حضرت توجه نداشته و برای زنده نگاه داشتن آن تلاش نمی کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرباز در پایان اظهار کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به دهه اول محرم و بر عهده یک نهاد خاص نیست بلکه همه موظف هستند در هر زمان و مکانی  این فریضه را به بهترین نحو اجرا کنند.

ارسال نظرات