خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام ۶۵۱ مبلغ طی دهه نخست ماه محرم به اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ نفر از این تعداد شامل مبلغان بومی و ۳۰۱ نفر نیز غیربومی هستند.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۴۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،  حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بحث اعزام مبلغ، ابراز داشت: در دهه نخست ماه محرم سال جاری ۶۵۱ ملبغ به شهرستان های هشت گانه استان شامل شاهرود، سمنان، میامی، دامغان، سرخه، گرمسار، ایوان کی، مهدیشهر و آرادان اعزام شدند تا رسالت های تبلیغی این ایام را به انجام برسانند.

وی افزود: در دهه نخست ماه محرم سال جاری ۳۵۰ مبلغ بومی، ۱۱۰مبلغ خواهر بومی، ۱۵۹ مبلغ غیر بومی و ۳۲مبلغ خواهر غیر بومی در قریب به ۶۰۰مسجد، حسینیه، تکیه و زینبیه به فعالیت‌های تبلیغی مشغولند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۰درصدی تعداد مبلغان نسبت به سال گذشته، گفت: در ایام تبلیغی ماه محرم سال جاری ۱۴۲مبلغ خواهر و ۵۰۹ مبلغ برادر حضور دارند که این میزان نسبت به سال گذشته قریب به ۵۰ نفر بیشتر است.

شکری بیان داشت: این مبلغان در اقصی نقاط استان سمنان رسالت های تبلیغی، مذهبی، سخنرانی، بیان احکام، مقابله با باورهای نادرست، حفظ آداب و رسوم کهن مردم نواحی، بیان سبک صحیح عزارداری، مقاتل معتبر و ... را انجام خواهند داد.

وی در بیان توصیه های ارائه شده به مبلغان اعزامی استان سمنان، افزود: از مبلغان خواسته‌ایم تا در ایام ماه محرم به مواردی چون تشخیص روایات صحیح از نادرست، احکام دینی، فرایض، امر به معروف، تبیین قیام امام حسین(ع)، دستگیری از فقرا، ترویج معروفات، دفاع از مردم مظلوم، حمایت از جبهه مقاومت، شهدای دشت کربلا، دفاع مقدس و مدافع حرم، تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی، ارادت به خاندان اهل بین(ع)، برائت از مشرکانی مانند سردمداران استکبار جهانی و همچنین آل سعود و آل خلیفه، دوری از بدعت های نادرست و ... بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از وجود یک هزار و ۲۰۰هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیئت های مذهبی طبق رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی، برای دریافت کد شناسایی ملی در سامانه طوبی در حال ساماندهی هستند.

شکری بیان داشت: در این سامانه هر هیئت یک مبلغ، یک مداح، امنا و برنامه های خود را ثبت و کد تبلیغی دریافت می کند که به این شکل تبلیغ دین مبین اسلام به صورت ساماندهی شده صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هیئت های مذهبی بزرگترین شبکه های اطلاع رسانی و تبلیغی مردمی در دنیا هستند که می بایست از ظرفیت آنها در راستای ترویج معارف دینی و الهی بهره کافی را برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها